Umělá inteligence už pomáhá i pojišťovnám. Dokáže sama označit škodu i odhalit pokus o podvod

Klienti některých pojišťoven už nemusí po dopravní nehodě čekat na likvidátora, aby vyčíslil škody na autě. Udělá to za něj umělá inteligence. Stačí k tomu mít staženou příslušnou aplikaci a poslat přes ni několik fotografií nabouraného auta. Umělá inteligence pak sama označí poničené díly, odhadne škodu a připraví ceny náhradních součástek. Pojišťovna tak může škodu vyřešit už za několik dnů.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Auto po nehodě (ilustrační foto)

Umělá inteligence může pomoct i při objasňování pojistných podvodů (ilustrační foto) | Zdroj: Fotobanka Pixabay

Umělou inteligenci využívá při posuzování škod na autě třeba pojišťovna Slavia. Klient po dopravní nehodě nahlásí pojistnou událost a dostane na svůj mobilní telefon textovou zprávu. Po jejím rozkliknutí následují instrukce, jak má dál postupovat. 

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si celou reportáž Luďka Hubáčka

„Je to takový zjednodušený průvodce focením. Klient je vyzván k tomu, aby vozidlo nafotil. Dostane na obrazovce takzvané skiny, aby viděl, z jaké strany má vozidlo fotit. Po vyfocení všech úhlů je vyzván ještě k vyfocení detailu,“ popisuje vedoucí oddělení likvidací Radek Ambler. 

„Jakmile nalezne umělá inteligence na fotodokumentaci poškození, tak ho zvýrazní likvidátorovi. Ten ho nemusí složitě hledat a hned ho vidí,“ říká Ambrel. 

Klient pak může dostat výrazně rychleji náhradu škody. Díky umělé inteligenci ji pojišťovna u zhruba čtvrtiny pojistných událostí vyplatí do dvou dnů, u víc než poloviny pak do pěti dnů.

Aplikaci je možné využít pro většinu menších škod na osobních autech do výše 100 tisíc korun. Zatím neumí vyhodnotit komplikovanější závady uvnitř vozů, třeba v motoru nebo chladiči.

V Česku přibývá pokusů o pojistné podvody, nejčastěji jde o fingované dopravní nehody

Číst článek

Umělá inteligence pomáhá taky pracovníkům pojišťovny Kooperativa.

„Využíváme ji zejména při rozřazování dokumentů, které klienti přidávají k pojistným událostem. Nikdo je tedy nemusí třídit ručně. Umělá inteligence dokáže zjistit, jestli se jedná o technický průkaz, záznam o dopravní nehodě, nebo o fotku, a přiřadí dokumenty správně tak, jak by měly být,“ přibližuje její mluvčí Milan Káňa.

V Generali České pojišťovně zase umělou inteligenci používají při komunikaci s klienty. „Roboti u nás pomáhají s rozpoznáním a propojením dokladu totožnosti s klientem nebo při registraci a likvidaci pojistných událostí či autoasistenci. V této oblasti v současné době až 80 procent jednoduchých škod vyřizujeme bez dotyku lidské ruky,“ říká mluvčí Jan Marek.

Umělá inteligence může pomoct i při objasňování pojistných podvodů. Chytré programy dokážou vyhodnotit, jestli se třeba dopravní nehoda skutečně stala tak, jak uvádí klient.  

Luděk Hubáček Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme