Místo chytrého auta ‚drahé těžítko‘. Stovky majitelů se o víkendu nedostaly do své Tesly kvůli aplikaci

Stovky majitelů aut značky Tesla se o víkendu nemohly dostat do svých vozů. Firmě přestaly fungovat servery, které umožňují spojení mezi modelem Tesla 3 a chytrou aplikací. Pomocí aplikace se dá kontrolovat, jak se auto nabíjí, zapnout dopředu topení nebo klimatizaci, ale také auto odemknout.

Tento článek je více než rok starý.

Washington Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tesla Model 3

Tesla Model 3 | Zdroj: Reuters

Nejméně pět stovek lidí firmě Tesla nahlásilo, že se do auta nemohou dostat. Firma našla závadu a opravila ji. Výpadek trval řádově několik hodin.

Ředitel firmy Elon Musk se na twitteru za závadu omluvil a uvedl, že společnost kromě opravy také zavedla nová opatření, která mají zajistit, aby se situace neopakovala. Konkrétní detaily ale neuvedl.

Should be coming back online now. Looks like we may have accidentally increased verbosity of network traffic.

Apologies, we will take measures to ensure this doesn’t happen again.

03:11 – 20. 11. 2021

360 8038

Do automobilů Tesla se dá dostat i jinými způsoby než přes mobilní aplikaci, třeba klasickým klíčem s dálkovým ovládáním. Někteří řidiči jsou ale zvyklí na mobil a klíč pravděpodobně neměli u sebe.

Hodnota akcií automobilky Tesla překročila bilion dolarů. Růstu pomohla i objednávka na 100 tisíc vozů

Číst článek

Nejde o úplně neobvyklý problém. Není to tak dávno, co se něco podobného stalo například s robotickými vysavači Roomba. Ty se podobně jako automobily Tesla dají ovládat přes mobilní telefon.

Servery společnosti iRobot, která vysavače vyrábí, ale byly při výpadku mimo provoz. Kvůli tomu se najednou z chytrého vysavače opět stal hloupý, zapnutí tlačítkem totiž spustí jen velmi základní mód vysávání. Všechny pokročilé funkce se totiž dají ovládat pouze přes mobilní aplikaci, a tedy přes servery, které v tu chvíli byly nedostupné.

Před výrobou a nákupem zařízení, která takto fungují, varují některé spotřebitelské organizace, například americká Consumer Reports.

Zařízení zaprvé sdílejí s výrobcem spoustu informací a zadruhé z nich výrobce může kdykoliv udělat vypnutím serverů „drahá těžítka“. Zákazník přitom může mít jinak zcela funkční zařízení, které nebude moci použít a nebude mít možnost to ovlivnit.

Kateřina Havlíková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme