Volkswagen startuje spolu s belgickou firmou Umicore nový podnik. Bude vyrábět součásti baterií

Volkswagen založí s belgickou společností Umicore společný podnik na výrobu bateriových součástí, na který investuje tři miliardy eur (zhruba 74 miliard korun). Umicore je přední firmou zaměřenou na recyklaci a technologie materiálů a patří mezi největší producenty materiálu pro výrobu baterií.

Tento článek je více než rok starý.

Salzgitter/Brusel Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Motor elektromobilu Peugeot

Evropské automobilky se snaží zajistit si podíly v závodech, které v Evropě zpracovávají suroviny na baterie (ilustrační foto) | Foto: Martin Bond | Zdroj: Reuters

Zatímco suroviny - například lithium, kobalt, nikl a mangan - budou stále z velké části pocházet ze světa, katody pro baterie se ve společném podniku budou vyrábět v Evropě, pravděpodobně v závodě společnosti Umicore v polském městě Nyse. Společný podnik Umicore a divize Volkswagenu Power Co se též hodlá zabývat recyklací kovů z baterií.

Evropské automobilky se snaží zajistit si podíly v závodech, které v Evropě zpracovávají suroviny na baterie. Sílí totiž politický tlak na to, aby dodavatelský řetězec, kterému v současnosti dominují asijští hráči, automobilky přiblížily k domovu.

Elektromobily nebudou zlevňovat. Spíš zdraží auta se spalovacími motory, myslí si šéfredaktor Autoweek.cz

Číst článek

Volkswagen usiluje o to, aby plně elektrické vozy do roku 2030 tvořily 70 procent jeho odbytu v Evropě. Dodavatelské řetězce uzpůsobuje danému regionu, aby je ochránil před geopolitickým napětím a snížil náklady na dopravu.

Odvětví výroby baterií je v Evropě teprve v plenkách. Pokusy o těžbu surovin v zemích od Německa po Portugalsko brzdí byrokracie a recyklační zařízení se nemohou rozvíjet ve velkém měřítku bez dostupných surovin, uvedla agentura Reuters.

Firmy hledají způsoby recyklace baterií elektroaut. Některé je rozkládají, jiné mění v ‚powerbanky‘

Číst článek

V rámci společného podniku hodlá Umicore vyrábět dostatek prekurzorů a katodových materiálů pro 160 gigawatthodin (GWh) kapacity baterií. To postačí pro 2,2 milionu vozidel.

Do roku 2026 začne podnik vyrábět materiál pro kapacitu 40 GWh v prvním závodě na výrobu baterií společnosti Volkswagen v německém městě Salzgitter. Do roku 2030 plánuje automobilka postavit v Evropě šest továren na baterie o celkové kapacitě 240 GWh.

Společnost Umicore minulý týden uvedla, že ve druhé polovině desetiletí vidí potenciál ke zvýšení kapacity závodu, který zahájil výrobu v červenci, na více než 200 GWh. To by stačilo na napájení přibližně tří milionů elektromobilů.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme