Hra World of Warcraft přestala v Číně fungovat. ‚Byly to vzpomínky jedné generace,‘ smutní část uživatelů
Kvůli neshodám americké vývojářské firmy Blizzard a jejího čínského partnera NetEase v Číně přestala fungovat počítačová hra World of Warcraft. Hra z fantazijního středověkého světa byla na tamním trhu k dispozici od roku 2008. Podle americké strany zůstanou profily hráčů uložené pro případné spuštění po urovnání sporu v budoucnu, píše agentura AFP.
Ve hře spolu jednotliví uživatelé soupeří i spolupracují a v zemích, kde je cenzura, ji někteří uživatelé používají ke komunikaci o problematických tématech. V Číně přestala hra fungovat o půlnoci na pondělí místního času, v pondělí 17.00 našeho času.
Brno chce být Mekkou počítačových her. Herní inkubátor propojuje mladé talenty s profesionály
Číst článek
V souladu s čínskými zákony musel mít Blizzard lokálního partnera. Loni v listopadu ale obě firmy oznámily, že diskuse o prodloužení smlouvy skončily nezdarem.
Čínská pobočka amerického vývojáře minulý týden požádala o šestiměsíční odklad vypnutí. Čínská strana to odmítla, protože Blizzard podle ní jednal i s dalšími partnery. Americká firma to nepopírá a uvádí, že hledá partnera, se kterým by „sdílela hodnoty“.
Čínská sociální síť Weibo se plní smutnými příspěvky čínských fanoušků hry, kterých byly v zemi miliony.
Zároveň s nejznámější hrou World of Warcraft zmizí z čínského trhu i další produkty stejné firmy: Overwatch, Diablo III nebo Hearthstone.
„Nebyla to jen hra. Byly to i vzpomínky na mládí celé jedné generace,“ napsal jeden z uživatelů. Jiný napsal jen: „To je konec.“ A připojil řadu plačících emotikonů.
„Obě firmy si vzaly hráče jako rukojmí,“ míní 32letý pan Wu. Přiznává, že hrál World of Warcraft asi deset let i tři hodiny denně. „Nevěnoval jsem dost času manželce. Když teď hra zmizí, tak mi snad odpustí,“ řekl AFP.