Podle Fullerové je většina billboardů v Praze nelegálně a vytváří vizuální smog. „Jsou dva extrémy, na jedné straně Las Vegas, na druhé temný les. Snažíme se mezi nimi najít kompromis,“ říká Pavlas.
I pět let od zákazu billboardů v takzvaném ochranném silničním pásmu úřady stále bojují s jejich vlastníky. Současný legislativní proces jim umožňuje se postihům vyhýbat. To se ale má změnit.
Vyhrožování ze strany provozovatelů ilegálních billboardů je podle jihočeského hejtmana Martina Kuby (ODS) běžná praxe. Kromě mladíka z Lišova mu v minulosti čelil i nespočet úředníků.
Tomáš Holub se o akci dozvěděl od své matky. Billboard doplnil hlasitý zvuk tlampače. Událost museli řešit úředníci i vedení města. Podle Holuba akce souvisí s jeho bojem proti reklamnímu smogu.
Podle studie porušuje 1270 z více než 1500 poutačů u silnic první třídy v hlavním městě pražské stavební předpisy. Drtivá většina billboardů nemá platné stavební povolení.
Kampaň mezi 1. a 2. kolem volby do velké míry určoval Andrej Babiš a jeho tým. Bez řady aspektů úspěšné kampaně vítězného Petra Pavla by ale rozdíl mezi finalisty nemohl být tak velký.
Jak vyplývá z analýzy iROZHLAS.cz, k Babišově prohře mohla přispět příliš brutální kampaň, chyby v duelech nebo celková roztěkanost a příliš časté změny stylu, kterými Babiš mohl voliče mást.
„Billboardy jsou dobré v tom, že existují v offline světě. Když se podíváte na svoje sociální sítě a jedete po timeline, tak už třeba nedáváte ani tolik pozor,“ říká politolog.
Anna Pasičniková nafotila svého syna a jeho kamarádku s typickou ukrajinskou výšivkou. Snímky zveřejnila s cílem podpořit ukrajinskou armádu. Nakonec se ale objevily na ruském billboardu.
Předseda ANO Andrej Babiš spustil kampaň, ve které lidé kritizují vládu a na bývalého premiéra pějí chválu. Kdo ale jsou lidé z Babišovy kampaně? Server iROZHLAS.cz sestavil jejich podrobné profily.
Deníky se věnují hlavně povolebnímu vyjednávání. Podle Lidových novin by devět postů měla získat koalice Spolu a zbylých šest by si rozdělili Piráti se STAN. Více ve výběru z médií od Radiožurnálu.
Na základě podnětů vyzval krajský úřad vlastníky reklamních zařízení, aby tyto nosiče reklamy odstranili. Přestože jich většina zmizela, i dnes billboardy u silnic najdeme.
Silničáři odtajnili mapu, která ukazuje, jak už tři roky bojují s nelegálními billboardy v okolí českých silnic. Nepříliš úspěšně. Podle statistik se dosud podařilo zlikvidoval jen třetinu.
Ministerstva loni utratila za externí služby poradců a advokátů celkem 330 milionů korun, píše deník E15. A billboardy i přes zákaz podle Práva od dálnic nemizí. Více se dozvíte ve výběru z médií.
Policie přes rok prověřovala Iva Matese, který byl na magistrátu specialistou na reklamu. Čelil podezření z braní úplatku od firmy BigBoard, která je jedničkou na českém trhu s venkovní reklamou.
„Náklady na odstranění jsou po vlastníkovi vymáhány. Snahou silničních právních úřadů je donutit vlastníky, aby billboardy odstraňovali sami,“ říká mluvčí ministerstva dopravy Lenka Rezková.
„Jedna z prvních věcí, která mě nabudila ke zvýšené aktivitě, byla právě žlutá reklama firmy na vymáhání dluhů přímo na konstrukci Jiráskova mostu. Strhával jsem ji asi desetkrát,“ říká Zdeněk Jahn.
Zákaz billboardů podél silnic a dálnic platí. Ústavní soud v úterý odmítl stížnost, kterou na zákon podali senátoři. Co na rozhodnutí soudu říkají majitelé billboardů?
Končící pražská rada se dohodla s reklamními společnostmi BigBoard a JCDecaux na prodloužení smluv. Firma tak bude moct postavit nové poutače na osmi městských pozemcích.
Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) rok po účinnosti zákona slavnostně oznámil dohodu, že billboardy od dálnic zmizí do konce září. Ta však měla pouze ústní formu.
Svaz provozovatelů venkovní reklamy sdružuje asi dvě třetiny majitelů billboardů. Jeho členem není americká společnost A.C.E. Media, která kvůli omezení billboardů hrozí Česku mezinárodní arbitráží.