Evropský systém má nahradit současné technologie, které země EU používají. Zjednoduší dopravcům cesty mezi jednotlivými státy, ale hlavně má zabránit srážkám vlaků způsobeným lidským faktorem.
Řidiči, kteří přijdou o řidičský průkaz na osmnáct a více měsíců nebo odmítli test na alkohol a drogy, budou muset podstoupit terapeutické kurzy. Přihlásit se na ně mohou online od dubna.
Kupon je součást nové evropské směrnice, která se zaměřuje právě na kratší časové známky a s možností kuponu na 24 hodin nepracuje. Podobná obdoba má být zavedena i na Slovensku a Rakousku.
Cena dálniční známky by se měla znovu zvednout od ledna příštího roku. Růst by měla podle vývoje inflace. V sobotním pořadu Týden v politice České televize to řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Od pátku se ceny za roční známku zvedly na 2300 korun, naopak se snížily na 430 za měsíční, 270 za desetidenní a nově přibyla jednodenní známka za 200 korun.
Aby nemuseli majitelé aut na technickou kontrolu znovu, doporučuje Asociace STK, aby dál jezdili na prohlídky s velkým technickým průkazem. Technici údaje z papírové verze do registru na místě doplní.
Začínající řidič může mít maximálně čtyři mentory, jeden mentor ale může dohlížet na více začínajících řidičů. Mentor musí v osobním autě sedět vedle řidiče a sledovat provoz a chování řidiče.
„Někdy to na mě působí tak, že se jen čeká, jestli se ozvou Děti Země nebo jiný stěžovatel. V podstatě všechny stavby, které se dlouho táhnou, jsou zablokovány, často z bizarních důvodů,“ říká Sůra.
Roční bude od března dražší, ostatní ale budou díky nové směrnici Evropské unie levnější. Ta totiž určuje, kolik procent z ceny ročního kuponu můžou nejvíce stát krátkodobé známky.
Správa železnic uvedla, že když se stavba dálnice chystala, tunel v projektu byl, pak z něj vypadl. Rýdl řekl, že ho silničáři z plánu vypustili po mnoha jednáních za přítomnosti ministerstva dopravy.
Pomoci dostát závazku, který země slíbila Severoatlantické alianci, mají kromě ministerstva obrany pomoct i další resorty a úřady. Ty si jako obranné výdaje započítají skoro devět miliard korun.
Připravené jsou základy většiny pilířů mostních estakád a nových staničních budov. O víkendu proto skončí výluka MHD v okolí Výstaviště. Další omezení ale budou následovat.
Bez definice nemůže policie dodržování bezpečného rozestupu kontrolovat ani přestupky pokutovat. Podle statistik je nedostatečný odstup pátou nejčastější příčinou dopravních nehod.
Dopravní expert Roman Budský je přesvědčen, že řidiči odmítají testy úmyslně. „Je daleko větší informovanost těchto lidí o tom, že se vyplatí odmítnout, protože je to přestupek,“ popisuje Budský.
35 otázek bude klasických statických a zhruba desítka bude s videi nebo animacemi. Studenti nejčastěji chybují v otázkách o nadřazenosti světelných signálů.
Server iDNES.cz v polovině dubna napsal, že lékař v opilosti plácl přes zadek ženu, která cestujícím v Busanu měřila teplotu. Lékař to ale následně v rozhovoru pro server Seznam Zprávy odmítl.
Komisaři žadatelům různými posunky radili správné odpovědi, někteří uchazeči o řidičský průkaz ani ke zkoušce nepřišli nebo za ně vyplnil test tlumočník, uvedl vyšetřovatel Martin Czepan.
Parkovací místa dlouho vznikala podle normy, která vyhovovala velikosti aut před desítkami let.Třeba moderní SUV se tak do nich vejdou jen s velmi malou rezervou.
Podle průzkumu má Česko 7. nejplynulejší provoz na světě, ale celkově je až na 25. místě. V žebříčku české silnice propadly kvůli negativnímu hodnocení řidičů, kteří kritizovali jejich kvalitu.
Kupka řekl, že v této věci bude Česko postupovat společně s Německem. Uvedl také, že Praha i Berlín považují stávající návrh chystané unijní emisní normy Euro 7 za nerealistický a nepřijatelný.
Ačkoliv nejlépe ohodnocený ředitel pracoval na ministerstvu vnitra, nejvýše ohodnocení náměstci a ředitelé odborů působili v loňském roce pod Martinem Kupkou.
Pokud si lidé nevyřídí nový řidičský průkaz, hrozí jim za to pokuta ve výši až 2 500 korun. Nemusí ale dělat znovu autoškolu, jak se spousta řidičů domnívá.
V případě, že by ministerstvo dopravy poslechla návrhy expertů z Národní ekonomické rady vlády, motoristé by si u roční známky připlatili až 1500 korun.