Na železničním přejezdu 24. ledna brzy ráno uvízl kamion, který převážel těžký stavební stroj a vrazil do něj projíždějící vlak. Strojvedoucí zemřel, dvacítka lidí se zranila.
Podle výkonné ředitelky České asociace věřitelů Kolářové je fixní srážka potřebná. „Věřitelé jsou naprosto zoufalí,“ říká. „Fixní srážka to nevyřeší,“ oponuje právnička Pavla Aschermannová.
„Letadlo se začalo třást, jako kdybychom narazili na silné turbulence, vevnitř letadla bylo extrémní vedro a všechna světla, včetně těch únikových, zhasla,“ vzpomíná Anton.
Ve vlaku bylo při nehodě asi 30 lidí. „Když si na to vzpomenu, přemýšlím, co bych udělal jinak. Asi ale nic. Hlavně že tam nikdo nezůstal,“ popsal vlakvedoucí Roman Juřena.
Holešov (Kroměřížsko)||afo, ČTK|Zprávy z domova|Aktualizováno
„Hasiči zjistili, že ve vlaku cestovalo okolo 50 cestujících. Z toho je předběžně jeden s těžším zraněním a osm s lehčím,“ uvedla pro server iROZHLAS.cz mluvčí hasičů Zlínského kraje.
Systém je určený primárně k tomu, aby hlídal slepé úhly z čela a pravého boku autobusu. Řidičům pomůže předejít dopravním nehodám s chodci, cyklisty nebo řidiči motorek.
Mezi stanicemi Kralupy nad Vltavou a Praha-Holešovice je zastavený provoz. Zda šlo o nešťastnou náhodu, nebo sebevraždu, podle policejní mluvčí zatím není jasné.
Sražený pták byl orel mořský, což je chráněný druh. Ačkoliv je úhyn jednoho druhu škoda, vážně neohrozí populaci orlů v Česku, uvedl ornitolog Porkert.
Asteroid, který dostal název 2023 BU, bude blíže Zemi, než jsou například geostacionární družice. Ty se nacházejí ve výšce přes 35 tisíc kilometrů od Země.
Z jednoho z kamionů se vysypaly pytle se stavebním materiálem. Díky mírnému sobotnímu provozu se na dálnici ani na objízdných trasách netvořily výrazné kolony.
Při srážce dvou vlaků na trati ze Žiliny do Vrútek utrpěly lehká zranění desítky lidí, uvedla slovenská policie. Podle prvních informací si nehoda nevyžádala oběti na životech.
„Záchranáři zajistili pacienta krčním límcem a uložili do podtlakové matrace. Vzhledem k neklidu chlapci podali nitrožilní cestou tlumící léky a infuzní roztoky,“ řekl mluvčí.
„Termín obnovení provozu budeme upřesňovat podle průběhu vyšetřování mimořádné události a podle postupu následných opravných a odklizovacích prací,“ uvedly České dráhy.
V Bangladéši jsou lodní nehody časté a ročně při nich umírají desítky až stovky lidí. Kapitáni často nerespektují bezpečnostní pravidla a lodě bývají obvykle přetěžovány.
Za extrémní deště a ničivé záplavy v Německu a dalších zemích letos v červenci může oteplování způsobené člověkem. Extrémní srážky budou až devětkrát pravděpodobnější a mnohem intenzivnější.
„Já bych skutečně chtěl požádat, aby nikdo nevykládal žádné soudy do doby, než Drážní inspekce z toho udělá nějaké závěry,“ říká prezident Federace strojvůdců Vondrovic.
„Samotný moment srážky se popisuje hrozně těžko. Najednou je to chaos. Praskají okna, lidé křičí, objevuje se kouř,“ popisuje svědkyně chvíle poté, co se srazily dva vlaky na Domažlicku.
Němčice nad Hanou (Prostějov)||ČTK|Zprávy z domova|Aktualizováno
Předběžný odhad škod je u obou dopravců vyčíslen dohromady na osm milionů korun, na infrastruktuře na půl milionu korun, uvedla Správa železnic na twitteru.
Při nehodě nebyl nikdo zraněn. Provoz na silnici i železinční trati byl obnoven po 14. hodině, informoval Hasičský záchranný sbor Královéhradeckého kraje.