‚Součást krizového plánu.‘ Sazka kvůli loterijnímu zákonu stahuje inzerci z médií společnosti Mafra

Loterijní společnost Sazka, kterou vlastní miliardář Karel Komárek, pozastavuje inzerci ve všech médiích vydavatelství Mafra a stahuje i zadanou reklamu. Podle mluvčího firmy to souvisí se zákonem o zdanění hazardu, kvůli kterému je třeba optimalizovat výdaje z 23 na 35 procent. Informoval o tom server Hlídacípes.org. Mafra spadá do holdingu Agrofert ve svěřenském fondu premiéra Andreje Babiše (ANO).

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

profimedia-012104066_191122-105422_dok.jpg

profimedia-012104066_191122-105422_dok.jpg | Zdroj: Profimedia

Omezení inzerce vysvětluje mluvčí Sazky tím, že jde o „součást krizového plánu.“ „Zvýšení daně z hazardních her, kdy by měla být tato daň zvýšena pouze jedinému subjektu na trhu, tedy Sazce, je výrazným zásahem do našeho podnikání. Abychom mohli zachovat loterie typu Sportka, které mají v České republice více než šedesátiletou tradici, našim zákazníkům, je úspora nákladů jednou z cest, jak toho dosáhnout,“ řekl pro HlídacíPes.org Václav Friedmann.

Závislých hráčů v Česku přibývá, síť adiktologických služeb ale podle odborníků není dostatečná

Číst článek

Jakou konkrétní částku společnost tímto krokem ušetří, není jasné. Podle Sazky jde o obchodní tajemství. Společnost Mafra, do které patří například deník MF Dnes nebo web iDnes.cz, podle serveru na zaslané otázky nereagovala.

Stáhla i zadanou reklamu

Sazka už stáhla i zadanou reklamu například v magazínech, které mají delší periodicitu. „V některých případech stahujeme i již zadanou inzerci, většinou z toho důvodu, že pokud nelze kampaně komunikovat jako celek, je lepší je nekomunikovat vůbec,“ vysvětluje Friedmann. Zároveň podle něj některé tituly, které pod Mafru patří, mají nižší čtenost i náklad.

Uvedl také, že se stahování reklamy nejspíš v následujících dnech dotkne i dalších médií. Loterijní firma přitom patří podle Hlídacího psa dlouhodobě mezi desítku největších českých inzerentů, v roce 2017 měla ceníkové výdaje na reklamu 1,12 miliardy korun.

Zvýšení daně z loterií schválila letos v květnu vláda a v listopadu sněmovna. Podle vládního návrhu se zvýší zdanění loterií, zatímco u ostatních druhů hazardu, třeba z automatů nebo tombol, zůstanou daně na dosavadní úrovni. Na objemu sázek v Česku mají přitom loterie minimální podíl. Sazka provozuje například loterii Sportka. Kromě Sazky mají v nabídce loterijní hry třeba firmy Fortuna nebo Tipsport.

dok, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme