Vyvolávací cena se pohybuje v přepočtu od 85 do 120 milionů korun. Štyrského obraz se tak může stát jedním z nejdražších českých děl prodaných v aukcích.
Obraz původně visel v kostele Santa Maria della Caritá, úřady jej ale v minulosti svěřily do úschovy důvěryhodné neapolské rodině. Z neznámých důvodů pak ztratily přehled o tom, kam dílo uložily.
Mácha byl pro mě zprvu nepřístupný, ponurý mladý muž, který mluví o smrti, tvrdí známá výtvarnice. „Pak jsem si uvědomila, že jeho hlavní téma není smrt, ale úžas nad životem, láskou, erotikou,“ říká.
Své fotografie vystavuje po celém světě. Jsou na obálkách prestižních časopisů nebo svítí na billboardu na Times Square. Marie Tomanová přitom do USA odjížděla s myšlenkou, že z ní nikdy nic nebude.
Znovunalezený rozhovor z roku 2003 nikdy nebyl odvysílán celý. Redaktor, který Banksyho tehdy zpovídal si na záznam vzpomněl při poslouchání podcastu The Banksy Story, kde byl také později odhalen.
K závěru spěje na Českolipsku letitý spor o sochu Jana Nepomuckého. Obec Kravaře za minulého režimu barokní plastiku předala městu Nový Bor. Před necelými 20 lety si ji ale potají odvezla zpět.
Obraz namalovaný v roce 1932 zachycuje jednu z malířových milenek, múz a modelek, Francouzku Marie-Thérèse Walterovou. Vyvolávací cena podle aukční síně Sotheby's činila 120 milionů dolarů.
„Obraz Asteroid se z mé série Hybridních krajin vymyká tím, že tam není kresba. Je to pouze malba s velmi minimalistickým žlutým pozadím a potom tam je černý tvar,“ říká malířka Julie Kopová.
Mezi umělci si prodejna za dobu svého nového využití našla místo. Lidé z celé České republiky nám ho záviděli,“ říká ředitel Střední umělecké školy v Ostravě Martin Mikolášek.
Velké davy a obavy o bezpečnost muzeum donutily zrušit rozdávání karet zdarma dříve, než se očekávalo. Nadále se prodávají na oficiálních stránkách galerie, ale i aukčních webech.
„Anamorfní sochařství se mi líbí i z ekologického pohledu. Používám věci, které už na světě jsou, a využívám jejich významů,“ říká autor Patrik Proško o svém způsobu tvorby.
„Byl to byl malíř, který od počátku své kariéry vzdoroval veškerým profesním, i osobním a společenským konvencím,“ říká kurátorka. Brandlův život se zrcadlí i v jeho autoportrétech, na kterých stárne.
Praha vede další soudní spor o Muchovu Slovanskou epopej, tentokrát s dědičkou Jarmilou Muchou Plockovou. Ta nesouhlasí s uzavřenou smlouvou s jiným dědicem o umístění Epopeje do komplexu Savarin.
„Když se lidem nabídne umění ve velkém formátu, tak to může mít velký dopad. Když to srovnám s výstavami v galeriích, tak počet návštěvníků se Signal festivalem je nesrovnatelný,“ vyzdvihuje.
Intervence projektu Křik ve stroji zahrnuje výběr ikonických graffiti nápisů a symbolů ve veřejném prostoru, které jsou umístěny do vstupní haly a doplněny doprovodnými akcemi a diskuzemi.
Expozice s názvem Fantastická zvířata propojí vědecké poznatky i fantazii, staré mýty i moderní technologie. Na výstavě je na 250 exponátů zapůjčených z několika muzeí.
Září je v Paříži tradičně měsícem designu. Tento rok do francouzského hlavního města přijela rekordní delegace českých designérských firem, které své výrobky představily na české ambasádě.
Výstavu Století českých zednářů připravili sami členové lóží. A možná k další takové výstavě dojde až za sto let, neboť ne všichni zednáři mají rádi pozornost a dovolí své rituální předměty ukazovat.
„Naše sklárna je obklopena divokou přírodou Lužických hor. V Herbariu jsme chtěli tuto divokost zachytit, aby si každý mohl domů odnést kousek krajiny,“ vysvětlila designérka Mária Čulenová.