Oranžová plastová tatrovka kdysi nemohla chybět u žádného domu ani na žádném pískovišti. V 90. letech jejich výroba skončila a několik generací dětí o tuto ikonickou hračku přišlo. Až do roku 2014.
Spolu s dalšími anonymně sbíranými informacemi, které budou patřit výlučně pouze majiteli vozu, mohou být data použita pouze úřady nebo například policií při rekonstrukci nehody.
Agresivita obviněného řidiče byla značná, uvedla mluvčí. „Druhý řidič i přes snahu udržet automobil na vozovce nakonec havaroval, k jeho vážnému zranění přitom nedošlo jen náhodou,“ podotkla.
Po ministrově vyjádření se okamžitě objevily negativní reakce řady Němců a také některých vládních představitelů, podle nichž by Wissing neměl vydávat nezodpovědná prohlášení a šířit zbytečně strach.
V případě tragických nehod s následkem úmrtí je podle policie nepozornost mezi příčinami na třetím místě. Na prvních dvou místech je přejetí do protisměru a nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky.
„Každá dotace deformuje trh a přispívá k tomu, že se dál drží ceny elektrických vozidel vysoko. Jsem toho přesvědčení, že česká vláda má investovat do infrastruktury,“ tvrdí ministr dopravy Kupka.
Elon Musk přitom vytvoření cenově dostupného elektromobilu pro masy označoval za svůj dlouhodobý cíl. Ještě v lednu tvrdil, že s výrobou začne v roce 2025.
O prodlouženém velikonočním víkendu zemřelo letos na českých silnicích sedm lidí. Policie celé Velikonoce posílila kontroly, prověřuje i alkohol za volantem.
Také těžce zraněných je výrazně méně než před rokem. Vyplývá to z předběžných statistik na webu policie. Loni v březnu zahynulo na českých silnicích 34 lidí.
„Padesátník se dopustil hned čtyř přestupků najednou – jízda na červenou, nepřizpůsobení rychlosti, jízda bez řidičského oprávnění a alkohol za volantem,“ shrnula policejní mluvčí Iva Kormošová.
Mezi řidiči se novému modelu tehdy přezdívalo taky „Tisíc malých bolestí“. „Protože tam byla řada zbytečných věcí, které jejich novým majitelům ztrpčovaly život,“ popisuje Kožíšek.
Olomoucký kraj neopouští plán na výstavbu nové základny, náměstek hejtmana Dalibor Horák však připomíná, že projekt zbrzdilo nesouhlasné stanovisko Ředitelství silnic a dálnic.
„V USA mají přísnější limity už nějakou dobu a auta tam nejsou nijak dražší než v Evropě. Není tam žádné přelomové řešení, jde jen o to, vyladit stávající technologie,“ říká Michal Vojtíšek z ČVUT.
Tereza Varmužová z Orlové po svém otci převzala profesi, která je v Česku stále považovaná za doménu mužů. „Když vidí ženu v autodílech nebo tak, automaticky si myslí, že tomu nerozumí,“ zlobí se.
Emisní limity pro osobní i nákladní auta už ale nejsou tak přísné jako v původním návrhu a rovněž se podařilo dojednat delší časový rámec zavedení normy.
Řidiči, kteří přijdou o řidičský průkaz na osmnáct a více měsíců nebo odmítli test na alkohol a drogy, budou muset podstoupit terapeutické kurzy. Přihlásit se na ně mohou online od dubna.
Cena dálniční známky by se měla znovu zvednout od ledna příštího roku. Růst by měla podle vývoje inflace. V sobotním pořadu Týden v politice České televize to řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Když se snižování rychlosti loni ve Walesu zavádělo, tak vláda tvrdila, že nečeká, že všichni motoristé opravdu začnou jezdit pomaleji, ale každé snížení rychlosti se prý počítá.
Stát se pro zvýšení ceny rozhodl loni. Zdůvodňuje to hlavně přibývajícími úseky dálnic. Cena podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) odpovídá inflaci za 12 let, kdy se poplatek neměnil.
„Odpojili jsme přívod paliva. Takovýmto způsobem jsme schopni auto znehybnit, ale zároveň ho nezastavíme na místě,“ vysvětluje Zdeněk Lokaj z Českého vysokého učení technického.
Praha||Jan Bumba, Kateřina Herelová|Auto|Pro a proti
Vyplatí se ušetřené minuty pro řidiče a posádku vozu v porovnání s emisemi? V pořadu Plusu Pro a proti diskutují odborník na dopravu Ondřej Mirovský (Zelení) a poslanec Ivan Adamec (ODS).