„Pokud v dramatu chybí humor, je to nesnesitelné. Bez humoru se nedá žít, sám vyskakuje ze všech koutů jako čertík, aby narušil vznešenou a vážnou situaci,“ je přesvědčená herečka Bára Hrzánová.
Děj muzikálu zachycuje politika před vynesením rozsudku v procesu za daňové podvody, kdy se ohlíží za svými vzestupy a pády. Na divadelní prkna muzikál od renomovaného dua tvůrců dorazí příští rok.
„Zkoušek jsme měli hodně, záleželo nám na tom,“ vzpomíná na uvedení hry Akt Zdeněk Svěrák. „Měl jsem menší trému než všichni moji přátelé, kteří směřovali na jeviště,“ dodává Miloň Čepelka.
V prostoru Archy vznikne od roku 2024 něco úplně nového, s jiným jménem i náplní. „Nové vedení bude začínat na zelené louce. Jinak by byli zatíženi minulostí,“ zdůrazňuje Hrab.
John Malkovich vystoupí se svým divadlem jednoho herce 11. listopadu v pražském Kongresovém centru. A teprve poté se s ním vydá na turné. Divadelní hra se bude hrát v angličtině.
12 let staré zápisky Zdeňka Svěráka už jsou psány jiným perem než ty z roku 1966. A všechny jsou věnovány Ladislavu Smoljakovi. Poslechněte si exkluzivní nahrávky přímo od autora.
„Čtvrtstoletí kočování po nejrůznějších sálech se nám vrylo pod kůži a mohli jsme při psaní tohoto kusu čerpat z vlastní zkušenosti. Tím si vysvětluji, proč je v Záskoku tolik legrace,“ říká Svěrák.
„Pražské kulturní středisko, pod které teď patříme, si přeje, abychom napsali novou hru, a to hned,“ píše Zdeněk Svěrák. „Napsali jsme ji přes prázdniny na chalupě a nazvali Herberk.“
Exkluzivní pořad k zahájení nové sezony Járy Cimrmana vysílal Radiožurnál přímo z rozhlasové kavárny. Na záznam se můžete podívat i na serveru iROZHLAS.
Zdeněk Svěrák s Ladislavem Smoljakem počátkem 70. let vyhlíželi v Malostranské besedě, kdy už konečně přijde Jan Werich do Divadla Járy Cimrmana. A jednou skutečně přišel.
Hlavní spory mezi Šebánkem s Smoljakem přišly kvůli dvěma hrám divadla – Vyšetřování ztráty třídní knihy a Domácí zabijačce. Jirka ho takřka fyzicky nesnášel, líčí Svěrák v jeho denících.
„Divadlo Járy Cimrmana bylo založeno na zakládající schůzi 29. října 1966. Na tento mrazivý den svolal Jirka Šebánek do armádní redakce Čepelku, Smoljaka a mne,“ čte Svěrák ze svého deníku.
„Přesto tam zůstávají zajímavé nevyjasněné momenty. Třeba ten, kdy se Litviněnko rozhodne dva dny před smrtí konvertovat k islámu,“ upozorňuje režisér a herec audiohry Agent na prostor pro fantazii.
Když dostal roli čaroděje Rumburaka v Arabele, nevěděl, že to bude legendární seriál, díky kterému ho budou poznávat lidé. Jiří Lábus se zamýšlí nad tím, jak se od té doby proměnilo herectví.
Spolu s Martinem Kukučkou tvoří Lukáš Trpišovský režijní duo SKUTR. Věnují se režii různých divadelních žánrů a za svou tvorbu získali několik ocenění.
Představení, ve kterém americký herec ztvárnil zatrpklého hudebního kritika, odehrál Malkovich pod širým nebem v kroměřížské zámecké zahradě. S fanoušky se nesetkal kvůli obavě z nákazy covidem.
V zahradě zapsané na listině UNESCO staví technici jeviště, které už hostilo kapely na festivalu Colors of Ostrava nebo slovenském Grape Festivalu. Diváci budou mít vyhled z výšky až 12,5 metru.
„Zpívá tam Karel Kryl, hrajeme si na partyzány se střelbou a rudými prapory. Já jsem se vážně domnívala, že Hrdý Budžes je skanzen, jak jsme si žili, když nám tady vládli komunisté,“ říká herečka.
Někteří si odvykli za kulturou chodit a jiní si ji zase kvůli zdražování nemohou dovolit. Jak se divadelníci popasovali s menší návštěvností a růstem cen?