Obchodní inspekce rozdala během výprodejů na 600 pokut. Největší dostala společnost Ahold

Každá druhá kontrola v některém ze supermarketů během slevových akcí odhalila chybu. Podle České obchodní inspekce si řetězce účtují špatné ceny, obvykle vyšší. Ve druhém čtvrtletí letošního roku tak inspekce rozdala pokuty za téměř deset milionů korun.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nakupování, nákup, nákupní košík (ilustrační foto)

Nákup (ilustrační foto) | Foto: flickr.com, Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.0 Generic, Nic Taylor

Česká obchodní inspekce provedla během výprodejových akcí více než 1300 kontrol. Pochybení zjistila v každém druhém případě. Celkem inspektoři rozdali 575 pokut, tu vůbec nejvyšší dostala od obchodní inspekce společnost Ahold, a to milion 700 tisíc.

„Dlouhodobě se zjištění u slev a akčních cen drželo okolo 43 procent. Tentokrát jsme po dlouhé době překročili 50procentní hranici,“ říká pro Radiožurnál mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich.

Dalších devět pokut v celkové výši dva miliony a 100 tisíc korun dostaly diskonty Penny Market a čtyři sankce v celkové výši 970 tisíc korun společnost Tesco. Podle obchodní inspekce chybují stále stejné řetězce.

Rozdílné ceny, chybějící účtenka

Ve více než třech stech případech se lišila cenovka a následná suma, kterou zákazníkovi naúčtovaly u pokladny. Většinou to bylo víc, než kolik kupující čekal. Sedmdesát kontrol taky odhalilo, že obchodník vůbec nevydal účtenku.

Jsme ve slevové spirále, lidé neznají skutečnou cenu potravin, tvrdí Koberna z Potravinářské komory

Číst článek

Podle Fröhlicha přitom taky kromě účtenky často úplně chyběla i informace o ceně. „Ve více než 200 případech prodávající neinformoval řádně spotřebitele o ceně. Spotřebitel byl tedy nucen si zjišťovat, jaká je finální cena po slevě,“ vysvětluje mluvčí obchodní inspekce.

Pokuta, kterou inspektoři udělí, by především neměla být likvidační. Podle Zdeňka Juračky, prezidenta Asociace českého tradičního obchodu, ale velké řetězce pocítí pokuty méně než malé obchody. „Bolí to každého, ale pro tak velký řetězec je pokuta ve srovnání s jinými obchody nižší, nechci říct zanedbatelná, tvrdí Juračka.

Roční tržby největších obchodních řetězců v Česku přesahují 50 miliard korun. Většina z nich je v zisku, ty nejúspěšnější až v řádu miliard korun.

Tereza Beránková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme