Zvýšení počtu jízdních pruhů mezi Mirošovicemi a Benešovem se nelíbí některým obcím

Některým obcím se nelíbí ‘přepruhování‘ silnice první třídy mezi Mirošovicemi a Benešovem. Téměř v celém úseku se mají podle plánů Ředitelství silnic a dálnic průběžně střídat dva pruhy s jedním. Výhodné to má být pro řidiče, naopak u starostů z obcí u silnice vyvolává svižnější provoz řadu obav.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Na části trasy z Čelákovic do Lázní Toušeň už silničáři pokládají nový asfalt

Na části trasy z Čelákovic do Lázní Toušeň už silničáři pokládají nový asfalt | Foto: Pavel Pavlas

Ředitelství silnic a dálnic chce systémem střídání dvou pruhu s jedním zjednodušit řidičům předjíždění a zvýšit kapacitu silnice. Má také zvýšit bezpečnost a plynulost provozu mezi Mirošovicemi a Benešovem.

„Umožňuje nám to předjíždět, očekáváme od toho a máme k tomu i analýzy, že by se měly snížit počty nehod,“ komentuje změny ředitel závodu Praha Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa.

Přehrát

00:00 / 00:00

Některým obcím se nelíbí přepruhování silnice první třídy mezi Mirošovicemi a Benešovem. Důvody zjišťovala redaktorka Věra Hájková

Na druhé straně stojí starostové obcí z okolí silnice, kteří se bojí vyššího počtu aut, která podle nich navíc pojedou rychleji a bude i vyšší hluková zátěž. Své připomínky zaslali dotčeným orgánům.

Nezávislá starostka Čerčan Dana Tomášková říká, že je nikdo nebral na zřetel. Vadí jí hlavně fakt, že z obou stran jsou před sjezdem na Čerčany dva pruhy a sbíhají se v jeden příliš blízko samotné křižovatky.

„Vyhodnotili jsme to jako kolizní místo a požadovali jsme, aby se připojení přesunulo dál od křižovatky,“ popisuje starostka.

V Územním rozhodnutí, které pro Ředitelství silnic a dálnic vydal odbor výstavby a územního plánování v Benešově, ale tato úprava není.

„Námitka Čerčan byla posouzena ministerstvem dopravy. Podmínky, jako je posunutí pruhů a omezení rychlosti, stanovisko ministerstva dopravy neobsahuje,“ vysvětluje mluvčí radnice Soni Vanhoecke.

Obavy z hluku

Dalším požadavkem, který podle obcí nebyl vyslyšen, je výstavba protihlukových stěn. Jan Kroupa říká, že vycházeli z hlukové studie, podle které nejsou opatření nutná.

„Tam to potom za provozu vypadá tak, že se stejně vždy měří. Ave chvíli, kdy my limity, které jsou stanoveny, překračujeme, tak zajišťujeme i protihluková opatření,“ upozorňuje.

Senohraby a Čerčany se ale právě kvůli obavám z hluku odvolaly proti územnímu rozhodnutí a požadují zapracování protihlukových stěn. Například v Senohrabech říkají, že měli být od ruchu aut chráněni už dávno.

Při měřeních v roce 2004 a 2013 byli podle záznamů Krajské hygienické stanice překročené u jedné z parcel hlukové limity. Stavební technik z obce Jan Herbst je proto nedůvěřivý i nyní.

„Obec Senohraby má bohužel špatné zkušenosti a obává se, že pokud by se znovu potvrdilo, že měření hluku překračuje dané hodnoty, že stejně nedojde k nápravě tohoto problému,“ vysvětluje svoji nedůvěru.

Přepruhování silnice už je v některých místech hotové. Čeká se tam, kde je potřeba silnici rozšířit, nebo kde prochází v těsné blízkosti obcí.

Co si všichni chválí, je nový bezpečný sjezd a nájezd u Čerčan, podobný bude také u Čtyřkol. Pozitivně na zvýšení počtu pruhů reaguje řada řidičů a také policejní dopravní inženýr Josef Vyhnálek.

„Takže nebude docházet ke kolonám a jízda bude plynulejší a tím pádem i bezpečnější,“ věří.

Věra Hájková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme