Bídná strava a špinavý pokoj, to jsou nejčastější důvody k reklamaci dovolené

Lidé si při reklamacích zájezdů nejčastěji stěžují na ubytování. Závady jako špína na pokoji, plíseň v koupelně, proleželé a špinavé matrace, hluk, zápach nebo hmyz nejsou u reklamovaných zájezdů žádnou výjimkou. Řeší se často i další nedostatky.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

dovolená, cestování, na cestě

dovolená, cestování, na cestě | Foto: Elena Horálková

Turisté vidí často nedostatky i v zaplaceném stravování. Jídlo je často jednotvárné, v některých případech dokonce zdravotně závadné. Najdou se i případy, kdy ke klientovi kvůli otravě z jídla musel být přivolán lékař.

Podle databáze společnosti Vašenároky.cz, která poškozeným pomáhá získat za zkaženou dovolenou od cestovních kanceláří odškodnění, loni patřilo k nejproblémovějším destinacím Tunisko, Turecko, Egypt, Řecko a Bulharsko. Nejčastěji lidé reklamovali zájezdy s ubytováním ve tříhvězdičkových a čtyřhvězdičkových hotelech v hodnotě 30 tisíc korun pro dvě osoby.

Přehrát

00:00 / 00:00

Téma reklamací zájezdů rekapituluje Jitka Hanžlová

Často jsou lidé zklamaní proto, že jim cestovní kancelář slibovala něco, co pak nesplnila. Podle nového občanského zákoníku ale mají klienti nárok na to, aby jim byly poskytnuty přesně takové služby, jaké jsou uvedeny ve smlouvě o zájezdu a nabídce v katalogu nebo na internetových stránkách pořadatele zájezdu.

V opačném případě mají právo zájezd reklamovat a žádat slevu, která se obvykle pohybuje od 5 do 50 procent z ceny zájezdu v závislosti na závažnosti nedostatků.

Klienti cestovních kanceláří mohou požadovat i odškodnění za zkaženou dovolenou. Říká se tomu také odškodnění za újmu za narušení dovolené nebo náhrada za ztrátu radosti z dovolené.

Seznamte se s Občanským zákoníkem v naší interaktivní aplikaci

Číst článek

V českém právu jde o zcela nový institut, který má poškozeným nahradit nemajetkovou újmu, která je spojená zejména s pocitem zklamání a stresem vyvolaným danými komplikacemi. Díky tomu lze za zkaženou dovolenou ve vyhrocených případech získat dokonce vyšší odškodnění, než jaká byla původní cena zájezdu.

Člověk by měl zkaženou dovolenou začít řešit hned na místě s delegátem cestovní kanceláře. Pokud nezjedná nápravu, je důležité pořídit si důkazy, sepsat s delegátem seznam vad a nechat si ho od něj podepsat.

dovolená u moře - léto - mořská hvězdice | Foto: Miloslav Hamřík

Důležitá je také fotodokumentace. Plíseň v koupelně nebo špinavé jídelní stoly pak nebude obtížné prokázat. V případě, že je klient nucen sám si sehnat jiný hotel, může vyžadovat uhrazení nákladů.

Po návratu z dovolené je pak nutné zájezd písemně reklamovat a připojit pořízené důkazy. Na to je čas jen jeden měsíc. Pořadatel zájezdu musí ze zákona vyřídit reklamaci do 30 dnů a o jejím výsledku klienta informovat.

Pokud i ostatní klienti ze stejného zájezdu mají podobné námitky, mohou svědčit u případného soudního sporu.

Jitka Hanžlová, mad Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme