Moravskoslezský kraj čeká modernizace trati. Zmizí také ručně ovládané závory

Vlakovou dopravu v Moravskoslezském kraji čekají letos velké změny. V plánu je rekonstrukce hned několika důležitých úseků a cestující proto čekají dlouhé měsíce nepříjemných výluk a zpoždění. Modernizaci pocítí taky milovníci železniční historie, protože například v Holasovicích u Opavy zřejmě definitivně zmizí dodnes funkční systém ručně ovládaných závor. Takových míst už v republice mnoho není.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

V neděli 15. prosince se změní jízdní řády na železnici (ilustrační foto)

V neděli 15. prosince se změní jízdní řády na železnici (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek | Zdroj: Český rozhlas

„Je tu fajn, je to takové domácké prostředí, klidné,“ říká Lada Nezvalová, která zvedá v Holasovicích závory a patří k navždy mizející železniční profesi, hláskařům.

„Není to o tom, že by nás nechtěli umístit, ale už v podstatě není nic, co by nám mohli nabídnout,“ dodává.

Přehrát

00:00 / 00:00

Rekordní výluky čekají na cestující v Moravskoslezském kraji. Modernizace způsobí zpoždění i zánik hláskařů

Modernizace vysloužilé trati má tedy i oběti. „Modernizace by se měla týkat všech obsazených stanovišť, takže nádraží Opava západ, hláska zastávka Holasovice, nádraží Skrochovice,“ řekl už dříve Jiří Šotola ze Správy železniční dopravní cesty.

Až se to stane a na jaře začne velká výluka na trati mezi Opavou a Krnovem, jednoduché to nebude úplně pro všechny.

„Spousta cestujících bude převáděna na autobusovou dopravu, budou různá zpoždění vlaků, autobusů. Pochopitelně počítáme s tím, že návazně tam může dojít k opravám některých krajských komunikací, zejména do dalších vesnic, tam problém nastat může,“ dodává náměstek moravskoslezského hejtmana Daniel Havlík z ČSSD.

Dalším kritickým místem bude úsek mezi Českým Těšínem a Dětmarovicemi nebo Frýdlantem nad Ostravicí a Valašským Meziříčím.

Kvůli obavám ze zmatků dokonce nikdo v tuto chvíli nedokáže vyloučit obavy, zda vůbec bude dost volných autobusů pro náhradní přepravu. Konec staré hlásky a vrzajících závor v Holasovicích tak zřejmě zanikne v úplně jiných starostech.

Martin Knitl Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme