Šéf Ferrari odmítá pochybení u Leclercova vozu, Mercedes sundá Bottasovo kolo až v továrně

Velmi nešťastně dopadla víkendová Velká cena Monaka pro jezdce formule 1 Charlese Leclerca. Pilot Ferrari si sice v kvalifikaci zajistil pole position, v posledním kole ale havaroval. Několik minut před závodem vyšla z italské stáje zpráva, že auto má rozbitou převodovku, Leclerc tak o závod na své domácí půdě přišel. Šéf Ferrari Mattia Binotto nyní čelí kritice za to, že auto nenechal opravit.

Video Monte Carlo Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vůz Charlese Leclerca

Vůz Charlese Leclerca | Foto: Luca Bruno | Zdroj: ČTK / AP

Od chvíle, kdy zdrcený Charles Leclerc opouštěl garáž Ferrari po svých, začali fanoušci spekulovat, zda Ferrari příliš neriskovalo. Vyměnit Leclerovu rozbitou převodovku by závodníka stálo propad na startovním poli o pět míst, Ferrari se ale rozhodlo na voze žádné úpravy nedělat. To se nakonec nevyplatilo a mladý pilot si z Monaka neodveze ani bod.

Verstappen využil odstoupení Leclerca i zaváhání Hamiltona a po triumfu v Monaku je v čele seriálu

Číst článek

Principál Mattia Binotto však odmítá, že by jeho tým jakkoliv chyboval. „Chyba nebyla v převodovce, ale v hnací hřídeli na levé straně. Převodovku jsme zkontrolovali večer před závodem a byla v pořádku,“ vysvětloval Binotto. "Chyba byla na opačné straně, než na které vůz havaroval. Možná s tou srážkou ani nemá nic společného. Budeme to analyzovat."

Radost fanouškům Ferrari udělal alespoň Carlos Sainz, který dojel na druhém místě. Závod v Monaku vyhrál Max Verstappen z Red Bullu a posunul se do čela šampionátu. Leclerc se kvůli neúčasti v závodu propadl na 6. místo.

Bottasovo kolo nešlo sundat

Na Velkou cenu Monaka nebude v dobrém vzpomínat ani finský pilot Valtteru Bottas. Jezdec Mercedesu musel kvůli protáčející se matici na pravém předním kole odstoupit z druhého místa a tým zaseknutou součástku neodstranil ani několik hodin po závodě. K tomu bude muset dojít až později v továrně.

„Mechanik, který dělal onu výměnu pneumatiky, je ve skutečnosti jedním z nejlepších a nejschopnějších, co se týče rychlosti zastávek. Nikdy to není jen chyba jedné strany. K tomuto katastrofálnímu selhání došlo z více důvodů,“ uvedl pro Reuters šéf týmu Toto Wolff a dodal, že vedle "stržení" matice mohl být důvod i ve špatné konstrukci nebo použitém materiálu.

„Musíme vše pečlivě zkontrolovat a přezkoumat. Mechanici, kteří tuto část obsluhují, to musí dělat tak, aby nedošlo k zbroušení matice,“ řekl Wolff. Sám Bottas kuriózní incident označil za „velkou chybu, která by se neměla opakovat“.

Mechanici budou nyní muset v továrně matici zbrousit, odvrtat a odřezat její zbytky. „Říkáme tomu zbroušení matice. Je to jako když si vezmete křížový šroubovák a nedostanete ho přesně do kříže šroubu. Drážky v hlavě šroubu se pak poškodí a už s tím nejde nic dělat. Pokud se tedy pistole začne otáčet a odštípne kus otočné plochy matice, stane se i v tomto případě něco podobného,“ dodal technický ředitel Mercedesu James Allison.

bac, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme