Suvenýry jdou na odbyt, už teď někde hlásí vyprodáno
Celý svět dnes sleduje dvě nejdůležitější události. Svatbu britského následovníka trůnu prince Williama s Kate Middletonovou a mužská část populace se neméně těší na bratislavské zahájení MS v hokeji na Slovensku. Jestli bude vrcholný hokejový svátek výdělečný, napoví i prodej suvenýrů.
V Londýně si přihlížející svatebnímu obřadu mohli koupit spoustu nejrůznějších věcí, třeba led v termosce. Jak je na tom hokejové Slovensko, co se týče prodeje suvenýrů a jejich cen?
„Světový šampionát teprve začíná, ale je pravda, že zrovna suvenýry jdou na dračku. Zrovna jsem se vrátil z jednoho z největších obchodů s fanouškovskými doplňky a suvenýry v Bratislavě a už částečně hlásí vyprodáno,“ říká zpravodaj Českého rozhlasu na Slovensku Vojtěch Berger.
Není se čemu divit. Lidí v ulicích největší slovenské metropole přibývá, všude jsou k vidění auta vyzdobená vlaječkami. Slováci si ale nejvíce oblíbili přece jen jednu novinku.
„Hitem jsou slovensky řečeno ponožky na zpětná zrcátka. Je to takový obal z polyesteru ve slovenských národních barvách. Sada dvou návleků a jedné vlaječky do auta stojí 14 eur, což si může odvolit každý,“ vysvětluje Berger.
Ne všichni ceny nadsazují
Hoteliéři a restauratéři v Londýně využili mumraj kolem svatby, kvůli snaze utržit peněz co nejvíce tak zvýšili ceny. Na Slovensku to během mistrovství světa zřejmě nebude jiné.
„Vždycky se najde určitá skupina lidí, která zvolí strategii zdvojnásobení cen na úkor počtu ubytovaných. Na druhé straně jsou tu slušní nejen podnikatelé ale i taxikáři, kteří se na zahraničních fanoušcích nechtějí přespříliš obohatit,“ shrnuje Berger.
Kdo všechno do skupiny férově hrajících podnikatelů patří, lze nalézt na oficiálních stránkách světového šampionátu. Tam je seznam veškerých subjektů, které podepsaly etický kodex, v němž se zavázaly, že ceny nebudou nasazovat vysoko.