Úsekové měření odhalilo na D1 přes sto tisíc přestupků. Řidiče neodradily ani výstražné tabule

I letos byly na čtyřech modernizovaných úsecích dálnice D1 radary, které měřily rychlost projíždějících aut. Před takzvaným úsekovým měřeném sice varovaly informační tabule, tisíce řidičů i přesto jely rychleji než povolenými 80 km/h. Radary odhalily více než 102 tisíc přestupků.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pomalu jedoucí kolona po D1 od Brna na Prahu u Větrného Jeníkova.

Nejvíce přestupků letos registrovali policisté na úseku mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi ve středních Čechách. Ilustrační foto | Foto: Daniel Zach | Zdroj: Český rozhlas

„Cílem úsekového měření je především prevence, nikoliv udělování sankcí. Z tohoto důvodu byli řidiči na měření rychlosti upozorněni informační tabulí a celá věc byla patřičně medializována,“ řekl Radiožurnálu mluvčí Policejního prezidia Ondřej Moravčík.

Úsekové měření funguje na principu výpočtu průměrné rychlosti. Pokud řidič vjede do úseku vyšší rychlostí, má stále možnost zpomalit a pokutě se vyhnout.

Na dvou úsecích dálnice D1 na Vysočině bude od 1. prosince platit zákaz předjíždění kamionů

Číst článek

Podle Moravčíka je v měřených úsecích také menší pravděpodobnost výskytu dopravních nehod, hrozí tak menší riziko zranění nejen řidičů, ale i dělníků, kteří na dálnici pracují.

Data ministerstva dopravy ukazují, že úsekové měření skutečně vede ke snížení rychlosti projíždějících aut. Řidiči v takto sledovaných úsecích jezdí průměrně o pět kilometrů v hodině pomaleji, než tam, kde radary nejsou.

Potvrzuje to i mluvčí Ústředního automotoklubu ČR Igor Sirota: „Úsekové měření přivádí řidiče před hrozbu pokuty, proto je to jeden z kroků, kdy dají nohu z plynu.“

Nejvíce přestupků letos registrovali policisté na úseku mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi ve středních Čechách, evidovali jich tam necelých 55 tisíc. Vysoké číslo je pravděpodobně způsobeno tím, že se jedná o úsek neblíže Praze, jezdí tam tím pádem více aut než na dalších třech monitorovaných úsecích.

Plány využít metodu úsekového měření má policie i na příští rok, kde přesně radary využije však zatím není jisté. O konkrétních úsecích bude teprve jednat s Ředitelstvím silnic a dálnic.

Jiří Svatoš, onz Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme