V Klatovech bourají nový most, kontrola objevila několik závad. Dodavatel vyrobil vadné díly

V Klatovech v sobotu začali dělníci bourat jeden z mostů na budovaném obchvatu na silnici první třídy 27. Postavili ho přitom teprve nedávno. Dodané díly byly špatné.

Klatovy Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Na termínu dokončení a zprovoznění stavby se nic měnit nebude

Na termínu dokončení a zprovoznění stavby se nic měnit nebude | Foto: Slavomír Kubeš | Zdroj: ČTK

Celý obchvat Klatov bude mít sedm a půl kilometru a bude na něm osm mostů. Most mezi Luby a Soběticemi sice už stál, nyní je ovšem na místě jeřáb, který most musí rozebrat. Při kontrole kvality stavby totiž bylo na mostu objeveno několik závad.

Předposlední chybějící úsek. Začala stavba dalšího kusu D3, tři a půl kilometrů bude stát 875 milionů

Číst článek

Na konstrukci byly trhliny, ale hlavním důvodem, proč se most musí rozebrat, je podle zástupců Ředitelství silnic a dálnic to, že u jednotlivých prefabrikátů nebyla dodržena tloušťka krycí vrstvy betonu.

Most jde tedy k zemi a celá oprava jde finančně za subdodavatelskou firmou, která vadné prefabrikáty vyrobila a dodala.

Jak Radiožurnálu sdělili zástupci Ředitelství silnic a dálnic, tak na termínu dokončení a zprovoznění stavby se nic měnit nebude. Celý obchvat začne sloužit řidičům v listopadu tak, jak se plánovalo.

První část, tedy od Štěpánovic po křižovatku na Horažďovice, už bude v provozu v srpnu opět tak, jak se původně plánovalo.

Betonáž i utržená traverza

Není to jediný problém s mostem při stavbě klatovského obchvatu. V minulosti se zde již bouralo. Došlo k tomu loni v červnu a šlo o jiný most nedaleko Slavošovic. Problém se týkal jednoho z nových pilířů.

Za současné situace se můžeme snažit sebevíc, ale silnice lepší než Vysočina mít nebudeme, říká Grolich

Číst článek

Na několika místech se objevila hnízda z kameniva, tedy byl tam oddělený beton do kamene. Příčinou byl podle Ředitelství silnic a dálnic špatný postup při betonáži. Celý velký pilíř se proto musel zbourat.

Všechny bourací práce i postavení nového pilíře tehdy šlo finančně za zhotovitelem stavby a bylo v řádech jednotek milionů korun.

Do třetice, se na novém obchvatu řešil problém s mostem v ulici K Letišti. Tehdy za to ale nemohli stavitelé, ale řidič nákladního vozu, který zachytil nákladem o rozestavěnou mostní konstrukci a strhl jednu z podpěrných traverz.

Jitka Englová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme