Trať u Českého Brodu zůstává po nehodě částečně neprůjezdná. Začalo odstraňování škod

  • Havarované vlaky u Českého Brodu se ve středu po osmé ranní od sebe podařilo odtrhnout, jsou vykolejené. Na místě pokračují odklízecí práce, uvedla Správa železnic. Provoz byl obnoven na jedné traťové koleji.
  • Škodu vyčíslila Drážní inspekce na 45 milionů korun, z toho 40 milionů je na osobním vlaku, ve kterém zemřel strojvedoucí.
  • Při nehodě utrpěli podle mluvčí záchranné služby Petry Effenbergerové čtyři lidé těžká poranění a 31 cestujících bylo zraněno lehce.

Aktualizujeme Český Brod (Aktualizováno: 10:51 15. 7. 2020) Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Škoda na osobním vlaku, ve kterém zemřel strojvůdce, činí podle Drážní inspekce 40 milionů korun, na vozidlech nákladního vlaku pět milionů korun a na lokomotivě nákladního vlaku 300 tisíc korun.

Havlíček k železniční nehodě: Došlo k selhání lidského faktoru, strojvůdce asi projel na červenou

Číst článek

Protože hrozí, že se souprava osobního vlaku převrátí, zajistili ji hasiči pomocí speciálního tanku drážních hasičů. „Je předpoklad, že trať bude uzavřená asi celé dopoledne,“ uvedl mluvčí středočeských hasičů Petr Svoboda.

Podle informací Českých drah na webu je předpoklad úplného obnovení provozu na trati kolem středečního poledne. Nyní bude třeba soupravy odtáhnout, a pak bude pravděpodobně možné alespoň částečně obnovit na trati provoz.

Provoz mezi Úvaly a Českým Brodem je obnoven po jedné traťové trati se sníženou rychlostí, rychlíky jezdí odklonem přes Nymburk a Lysou nad Labem. Regionální vlaky jsou nahrazeny autobusy.

Pražská integrovaná doprava (PID) na twitteru uvedla, že cestující příměstských linek S1, S2, S7 a S22 musí kvůli náročnosti odstraňování následků nehody a odklánění vlaků počítat ráno s omezením.

„Vzhledem k odklonu dálkových vlaků přes Nymburk a Čelákovice je provoz linek S2 a S22 velmi nepravidelný. Návazné autobusové přípoje nelze garantovat,“ uvedl PID.

Jeden mrtvý, čtyři těžce zranění

Osobní vlak CityElefant, který mířil z Prahy do Řečan nad Labem, narazil podle informací hasičů v úterý kolem 21.30 do posledního vagonu stojícího nákladního poštovního vlaku. 

Lokomotiva CityElefantu se do vagonu nákladního vlaku vklínila. A osobní vlak vykolejil. Nehoda se stala na jednom z nejvytíženějších železničních úseků v republice. V osobním vlaku v době střetu cestovalo 100 až 120 lidí.

Poničená kabina osobního vlaku při nehoděu Českého Brodu | Zdroj: HZS Středočeského kraje

Nehodu nepřežil strojvůdce. Hasiči uvedli, že zůstal zaklíněný v kabině. Podle mluvčí záchranné služby Petry Effenbergerové utrpěli čtyři lidé těžká poranění a 31 cestujících bylo zraněno lehce. Lidé většinou z nehody vyvázli s pohmožděninami a lehčími poraněními nohou. Mezi zraněnými bylo i osm nezletilých.

U nehody na jednom z nejvytíženějších železničních úseků v zemi zasahovalo několik vrtulníků, přistaven byl evakuační autobus hasičů. Pražští hasiči k nehodě vyslali speciální vyprošťovací kontejner.

U nehody zastavoval i speciální vůz Atego pražské záchranné služby, který je určen pro události s větším počtem zraněných.

Příčiny nehody?

Příčiny nehody jsou v prvotní fázi vyšetřování. Ministr průmyslu a dopravy Karel Havlíček (za ANO), který se vydal v noci na místo, uvedl, že trať, na níž se nehoda stala, je podle něj nejlépe zabezpečená v republice. Technika podle ministra zřejmě neselhala.

Policie vyšetřuje srážku vlaků u Českého Brodu. Železniční nehodu dokumentuje dron

Číst článek

Strojvůdce osobního vlaku ale považuje za zkušeného, podle něj nebyl přepracovaný, vrátil se z dovolené.

„Je pravda, že měl mít přibližně 30 minut poté pauzu,“ řekl ministr. Uvedl, že nelze vyloučit, že u strojvedoucího mohla nastat zdravotní indispozice.

Šéf Českých drah Václav Nebeský také uvedl, že příčinou nehody nebylo to, že byl strojvedoucí vlaku přepracovaný: „Strojvedoucímu bylo 40 let, byl odpočinutý, poměrně zkušený – má desetiletou praxi u Českých drah. Na takto vybavených tratích, konkrétně na takto vybavených strojích, jezdil přes šest let.“

Více nehod

Škoda na osobním vlaku, ve kterém zemřel strojvůdce, činí podle Drážní inspekce 40 milionů korun, na vozidlech nákladního vlaku pět milionů korun a na lokomotivě nákladního vlaku 300 tisíc korun | Foto: Radek Duchoň | Zdroj: Český rozhlas

Na stejné trati mezi Prahou a Kolínem už v pátek v podvečer narazil vlak bez cestujících do čekajícího rychlíku, nikdo se nezranil. Drážní inspekce se při zjišťování příčiny nehody přiklání k lidské chybě. Více si o incidentu na trati můžete přečíst v článku.

Minulý týden v úterý se srazily v Perninku na Karlovarsku dva osobní vlaky. Při nehodě dva lidé zahynuli, dvě desítky cestujících se zranily, psali jsme o tom zde.

Nebeský pak uvedl, že nehody bude chtít řešit: „Na ráno jsem svolal mimořádné zasedání představenstva Českých drah, kde proběhne analýza prvotních informací o možných příčinách posledních třech vážných nehod. Předložíme opatření, která lze ve spolupráci s ministerstvem dopravy a Správy železnic pro zlepšení stavu udělat.“

Nikola Kopáčová, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme