Pražský magistrát chce opravit Karlův most, hledá lom s vhodným kamenem

Pražský magistrát nechá letos vypracovat projekt opravy Karlova mostu. Město zároveň hledá lom, z kterého by získal kámen vhodný na opravy. Novinářům to v úterý řekl primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě). Na kolik práce vyjdou a kdy začnou, zatím není jasné. Most má ve špatném stavu například 14. oblouk, který je nad Kampou.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Adam Scheinherr (Praha Sobě), náměstek primátora

Adam Scheinherr (Praha Sobě), náměstek primátora | Foto: Vít Šimánek | Zdroj: ČTK

Podle Scheinherra město nyní shání vhodný kámen, který by nahradil nevratně poškozené kamenné části mostu. Zničené kameny budou z pláště vybrány a nahrazeny novými. Ty, které půjdou použít, budou opraveny a vráceny na své místo. Přesný harmonogramu prací nebo cena rekonstrukce vzejde z projektové dokumentace. Povrch mostu se skládá ze zhruba 66 tisíc kvádrů.

Parkovací dům, supermarket nebo sportoviště. Magistrát řeší s Prahou 10 rozvoj okolí Ďolíčku

Číst článek

U 14. oblouku mostu na Malé Straně se drolí spáry a hrozí popraskání kamenů. Místo je dlouhodobě ohrazeno. Špatný stav oblouku posouvá Karlův most v klasifikaci Technické správy komunikací do horší kategorie, než do jaké by v případě jeho dobrého stavu patřil.

Na stupnici od jedné do sedmi, kdy sedm je havarijní stav, je nyní zařazen do šesté kategorie. Město v minulosti nechalo opravit mostovku a zábradlí mostu.

Kamenný, nyní Karlův

Stavbu mostu zahájil 9. července 1357 na popud Karla IV. kamenický mistr Otlín, který získal zkušenosti na stavbě staršího kamenného mostu v Roudnici nad Labem. Zakladatelem Karlova mostu nebyl Petr Parléř, jak se traduje, ten stavbu převzal až po Otlínově smrti. Tehdy Kamenný, dnes Karlův most, byl založen v místě strženého Juditina mostu.

Praha letos zahájí opravy Libeňského mostu. Jako první zrekonstruuje části, jež nemají bezprostřední vliv na dopravu na mostě. Půjde například o části pro pěší, boční zdi nebo sloupy veřejného osvětlení.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme