Společnost Apple porušuje evropské směrnice. ČOI žádá nápravu
Společnost Apple porušuje práva evropských spotřebitelů. Na její irskou pobočku se proto obrátilo už dvanáct spotřebitelských organizací včetně České obchodní inspekce.
Podle právníka Lukáše Zeleného ze sdružení dTest se ta největší pochybení týkají záruky a vracení výrobků při odstoupení od kupní smlouvy.
Na smluvní podmínky online obchodu provozovaného firmou Apple Distribution International zaostřila reportérka Alžběta Havlová
„Ústřední inspektorát České obchodní inspekce dospěl k závěru, že nabyl na základě našeho podnětu důvodná podezření na porušení dvou evropských směrnic na ochranu spotřebitele a rozhodl se přes systém CPC předat tato zjištění irskému příslušnému orgánu se žádostí o zjednání nápravy,“ popisuje další postup Lukáš Zelený.
Neúplné a zavádějící jsou podle dTestu také údaje o možném vrácení zboží při odstoupení od smlouvy:
„Nejenže Apple neinformuje o zákonných právech a zároveň nezbavuje možnosti odstoupit, ale dosti svérázným způsobem to upravuje. Současně je tam i povinnost nepoškozeného a originálního obalu,“ informoval Zelený. Na to však Apple nemá ze zákona právo a navíc je to naprosto nelogické.
Apple přesto na svých stránkách tvrdí, že žádné právo, které zaručují české zákony, neomezuje.