Cenzura českého mediálního prostředí, brání se Soukup. Pokutu od Rady chce napadnout žalobou

Televize Barrandov se bude proti pokutě 400 000 korun od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání bránit soudní žalobou. O pokutě rada rozhodla tento týden kvůli neobjektivitě a nevyváženosti v pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa. Barrandov to ve čtvrtek oznámil na svém webu.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jaromír Soukup

Jaromír Soukup | Foto: Jan Handrejch/Právo | Zdroj: Profimedia

Majitel televize Soukup v pořadu podle rady kritizoval firmy, které dostávají pobídky od státu a přitom vyvádějí peníze do zahraničí. Jmenoval při tom automobilku Škoda Auto. Firma ale nedostala možnost se hájit.

Televize Barrandov dostala od vysílací rady pokutu 400 tisíc za neobjektivitu a nevyváženost

Číst článek

„Rozhodnutí vysílací rady považuji za nepatřičnou invektivu a snahu o cenzuru českého mediálního prostředí. Ve svých závěrech nesmíme být selektivní. A jedním z hlavních úkolů médií je právě hlídat podporu z veřejných zdrojů i to, jak s těmito veřejnými prostředky zachází. Tuto kritiku médií musejí snést všichni příjemci veřejných peněz, ať už jde o automobilku Škoda Auto, nebo například o koncern Agrofert. I proto se naši právníci tímto rozhodnutím již zabývají a plánují se proti němu účinně bránit soudní žalobou,“ uvedl Soukup.

Ryba smrdí od hlavy

Jestliže v televizi mluví o nakládání s veřejnými prostředky, což dotace jsou, tak Soukup podle své reakce nepotřebuje žádné vyjádření příjemce. Veškeré podklady totiž čerpá z databází, které kontroluje a vytváří státní instituce.

Společnosti Barrandov Televizní Studio uložila RRTV pokutu už letos na konci dubna. Podle rady měla televize zaplatit 200 000 korun za tendenční a nevyváženou reportáž v pořadu Moje zprávy z loňského listopadu. Reportáž Ryba smrdí od hlavy se zabývala státními zakázkami pro agenturu Dorland a podle RRTV prezentovala předem stanovený pohled snažící se ovlivnit postoje diváka ve prospěch záměru tvůrců.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme