McDonald's slaví dvacet let na českém trhu. Doma je bezkonkurenční jedničkou

Před dvaceti lety otevřel svou první provozovnu v Praze řetězec McDonald's. V předvečer výročí zveřejnila specializovaná americká agentura ekonomické výsledky restauračních řetězců za minulý rok. Podle výsledků se mu vede velmi dobře a je bezkonkurenčně jedničkou mezi americkými restauracemi. Loni měl právě tento řetězec v USA tržby přesahující 34 miliard dolarů.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

McDonalds

McDonalds | Foto: Jan Rosenauer

Druhé jsou restaurace Subway nabízející sendviče. Ty měly tržby podstatně nižší.

Vypovídající je i o to, že další dva řetězce, které se soustřeďují na hamburgery (Wendy's a Burger King), měly dohromady jen poloviční obrat jako McDonald's.

Přehrát

00:00 / 00:00

Úspěšnost McDonald's popisuje v Ranním Radiožurnálu americký zpravodaj Vít Pohanka.mp3

McDonald's s přehledem poráží nejenom restaurace rychlého občerstvení, ale také všechny ostatní stravovací řetězce. Těm se v USA říká restaurace s plnohodnotnou obsluhou. Mohou mít jednotlivě větší zisky, protože mají větší marže. Ale na celonárodní úrovni nemohou v tom objemu tržeb McDonald's absolutně konkurovat.

Úspěšnost McDonald's o stravovací kultuře v USA ale jednoznačně nevypovídá.

Ve velkých městech se dá najít spousta lahůdkářství a kvalitních restaurací, kde si člověk v porovnání s McDonald's trochu připlatí, ale dá se tam jíst velmi zdravě. Na výběr bývají saláty, mořské plody a podobně.

Když ale člověk cestuje po Americe autem, jezdí po dálnicích a nemá moc času, tak je opravdu odkázaný na restaurace typu McDonald's. Potom je závislý na jídle, které není moc zdravé.

Americké fastfoody v bitvě o zákazníka zvítězily nad českými bufety

Číst článek

Síť McDonald's se i doma v Americe snaží modernizovat nabídku tak, aby byla zdravější. Nabízejí saláty, ale snaží se modernizovat i jinak – třeba internetovým připojením zadarmo. Snaží se nemít image restaurace pro ne moc bystré tlouštíky.

V některých amerických státech musejí restaurace rychlého občerstvení informovat zákazníky o kalorické hodnotě nabízených jídel. Restaurace McDonald's to ale evidentně nepoškozuje.

Tržby McDonald's vzrostly v roce 2011 o 5,5 % a to se týká i států New York, Kalifornie a Washington, kde je zveřejňování kalorických hodnot zákonem povinné. Ze několik let by to ale mělo platit celostátně.

Vít Pohanka, Jakub Viliš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme