Super Bowl - svátek sportu i bitva o reklamy
Dnešek označili američtí novináři za neoficiální státní svátek. Hraje se totiž Super Bowl, finálový zápas zámořské ligy amerického fotbalu. Sváteční pohodu ale ruší pachuť boje o televizní reklamy.
Jen ve Spojených státech mohou dát inzerenti 2,3 miliónu dolarů za třicetisekundovou reklamu a ještě se o to poprat. Za dvacet let existence finále profesionálního amerického fotbalu se vyšplhaly ceny reklam do nebeských výšin, přesto bylo zájemců více než reklamních časů.
Zvítězili producenti piva, výrobci aut a farmaceutické společnosti nabízející pilulky na zvýšení mužské sexuální výkonnosti.
Deník New York Times se ale pozastavuje nad tím, že z 12hodinového přenosu, který bude sledovat 90 milionů Američanů, byly vyřazeny reklamy nevládních organizací a politických kandidátů, což prý vypovídá o stavu americké kultury a demokracie.