Disney jedná o koupi Twitteru. Sociální síť má problémy a její akcie klesají

Hledá se kupec Twitteru. Tak znějí velmi zjednodušeně zprávy, které se v posledních dnech ozývají z celosvětových médií. Sociální síť má dlouhodobé potíže a teď se poprvé začalo spekulovat nad tím, že by společnost zřejmě stála o to, aby ji někdo odkoupil.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Sociální síť Twitter (ilustrační foto)

Sociální síť Twitter (ilustrační foto) | Zdroj: Reuters

To, že jde Twitter do prodeje, zatím nikdo ze společnosti nepotvrdil. Jako první o tom informovala agentura Bloomberg s tím, že Twitter údajně vede rozhovory s několika potenciálními kupci, kterými jsou například společnost Microsoft, Google a Walt Disney, a právě poslední jmenovaná se zmiňuje nejčastěji.

Tato filmová a mediální společnost má být tím, kdo o podmínkách koupi sociální sítě úzce vyjednává.

„Disney značně rozšířil aktivity v oblasti filmů a tvorby obsahu. Tam by pro něj mohl být Twitter zajímavý. Má stovky milionů uživatelů, má celosvětový zásah a pro Disney by to mohl být marketingový kanál, který by jim umožnil šířit obsah a komunikovat s lidmi,“ vysvětluje internetový analytik Daniel Dočekal, k čemu by Disney mohl Twitter potřebovat.

„Twitter je samozřejmě hodně filmový, kdykoli se konají premiéry, tak se to na Twitteru velmi projevuje. Je tam i přesah do oblasti zpravodajské a novinářské,“ dodává Dočekal.

Walt Disney vlastní také třeba americkou televizi ABC a ESPN.

Sociální síť dlouhodobě ztrácí a investoři na něj tlačí, protože jeho zisky se hodně snižují a akcie klesají. Před několika měsíci vyměnila společnost vedení mikroblogu, na místo generálního ředitele se vrátil jeden ze tří zakladatelů Jack Dorsey, který mimochodem sedí také ve správní radě společnosti Disney.

Pasivní uživatelé netvořící obsah

Twitteru přibývá málo uživatelů, a když už nějací přibydou, jsou spíše pasivní. To znamená, že sociální síť pouze sledují a nepodílejí se aktivně na vytváření jejího obsahu. V tuto chvíli Twitter aktivně využívá po celém světě asi 300 milionů lidí.

Například Facebook si denně otevře víc než jedna miliarda aktivních uživatelů. Srovnávání Facebooku s Twitterem ale není úplně na místě, i když se používá velmi často. Twitter se od Facebooku v mnohém liší.

Skupina uživatelů, která mikroblogovací síť používá, je velmi specifická. Jsou to velké společnosti, politici, celebrity a novináři. Twitter se stal jedním z nástrojů zpravodajství. Informace se přes něj šíří velmi rychle i pomocí hashtagů, tedy klíčových hesel, které Twitter zavedl.

Jedna z věcí, která se Twitteru ale hodně vyčítá, je omezení na 140 znaků, lidé nemohou do svých statusů napsat více, což mnohým nevyhovuje a na Facebooku toto omezení není.

Pavlína Nečásková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme