Velké srovnání spotřebitelských půjček: nejvíc lidé zaplatí u Profi Creditu a CentroFinance

Nejvíc lidé zaplatí za spotřebitelské půjčky u firem Profi Credit a CentroFinance. Vyplývá to z velkého srovnání, které v úterý představila organizace Člověk v tísni. V žebříčku porovnávala 39 úvěrových společností, které mají od České národní banky příslušnou licenci.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Peníze, finance, bankovky (ilustrační foto)

Ilustrační foto | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: Český rozhlas

Vítězem testu o nejodpovědnějšího poskytovatele půjček se opět stala společnost Air Bank. Druhé místo obhájila firma Zonky a třetí získala společnost Cofidis. Naopak na opačné straně žebříčků skončily firmy Profi Credit a CentroFinance.

„Použitá metodika analýzy Člověka v tísni je zavádějící například tím, jak porovnává dohromady bankovní i nebankovní poskytovatele úvěrů. Naše společnost působí v několika zemích světa, přičemž vždy plně respektuje místní legislativní rámec,“ reagoval na výsledky generální ředitel Profi Creditu Pavel Klema. Reakci CentroFinance Radiožurnál zjišťuje. 

Společnosti získávaly v žebříčku Člověka v tísni body za 15 kritérií z oblasti nákladů, transparentnosti a vstřícnosti ke klientům.

Nezisková organizace Člověk v tísni také spočítala, kolik lidé na úvěrech přeplatí na sankcích a dalších nákladech, když nedokážou splácet včas. Zatímco u firem Air Bank, Zonky nebo Cofidis je to pár tisíc, u společností na konci žebříčku jsou to i několikanásobky.

„U nejlepší společnosti, u Air Bank člověk přeplatí v případě prodlení půjčenou částku zhruba o tři tisíce korun. U nejhorší společnosti, kterou je Profi Credit, přeplatí půjčenou částku takřka o sto procent,“ popisuje pro Radiožurnál analytik Člověka v tísni Daniel Hůle.

U většiny společností, stejně jako u velkých bank, pak zaplatí lidé v případě prodlení od pěti do deseti tisíc.

Když se klient rozhodne vzít si půjčku, měl by se podle organizace Člověk v tísni zajímat o celkové náklady, které bude muset zaplatit.

„Vždy bych se měl zajímat o celkové náklady, které budu muset zaplatit, nikoliv jen o úrokovou sazbu či poplatek. Dvojnásobně to platí u menších nebankovních společností,“ vysvětluje David Borges, který má v Člověku v tísni analýzu na starosti.

Nezisková organizace zároveň pak varuje před neuváženým podpisem smluv. „Snadná půjčka může za několik týdnů přinést velké starosti,“ uzavírá Borges.

Tereza Chlubná Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme