Trať mezi Brnem a Blanskem projde v letech 2021 až 2023 rekonstrukcí. Spojení s Prahou se protáhne

Úsek železniční trati mezi Prahou a Brnem čeká rozsáhlá rekonstrukce. Spoje kvůli ní budou v roce 2021 a 2022 jezdit o několik minut déle a povedou objízdnou trasou přes Havlíčkův Brod. Informaci přinesl server Zdopravy.cz.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vlak Českých drah.

Vlak Českých drah. | Foto: Jiří Špaček | Zdroj: iROZHLAS.cz

Modernizace trati bude probíhat v úseku mezi Brnem, Adamovem a Blanskem. Projektování rekonstrukce už začalo, zakázku na projekt získalo sdružení Sudop Brno a Prodex za 110 milionů korun bez DPH, upozorňuje Zdopravy.cz.

Zablokovaná dálnice D1. Někteří řidiči strávili v kolonách noc, situaci komplikují kamiony

Číst článek

Zmíněná část trati vede složitým terénem, a tak bude při rekonstrukci potřeba zavést na několik měsíců tzv. nickolejný provoz, během něhož budou muset vlaky jezdit objížďkou přes Havlíčkův Brod. Tento stav by měl podle dopravců trvat od ledna do května 2022. 

Celá rekonstrukce by měla podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše začít v roce 2021 a trvat dva roky. 

V ostatních fázích modernizace dojde k částečnému omezení na jednokolejný provoz, kdy se na trať vejdou pouze dálkové spoje osobní dopravy. Regionální a ani nákladní vlaky neprojedou. 

V Brně také nedávno začala největší výluka v historii hlavního vlakového nádraží kvůli jeho rozsáhlé rekonstrukci. Do stanice zajíždí jen některé regionální linky, dálkové spoje využívají Dolní nádraží a zastávku v Židenicích. 

jak Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme