Mezi Prahou a Benešovem jsou zrušeny vlaky dálkové dopravy, do Čerčan doporučuje dopravce použít vlaky osobní přepravy a dále z Čerčan do Benešova náhradní autobusovou dopravu.
Naposled vlaky po úzkokolejce na pomezí jižních Čech a Vysočiny jezdily v roce 2022. Od té doby provoz stojí. Společnost Jindřichohradecké místní dráhy je v insolvenci a prochází reorganizací.
Datový tým Českého rozhlasu se rozhodl pomocí otevřených dat odpovědět na otázku, kterou si alespoň jednou v životě položil každý romantik – zda z Českého Těšína skutečně vyjíždí vlaky co čtvrthodinu.
Už za pár měsíců se na trať vrátí možná nejznámější vlak z Východního Německa. Jeden kus teď prochází důkladnou opravou a ještě letos by se měl podívat i do Česka.
Německé železniční odbory požadují snížení počtu pracovních hodin z 38 na 35 týdně a nárůst mzdy o 555 eur. Očekávat lze rozsáhlé výpadky vlaků nejen v Německu, ale také na spojích s Českem.
Na pomezí Jihomoravského kraje a Vysočiny budou od pátku vozit cestující místo vlaků autobusy. A to přesto, že velká výluka nezačne a zakázku musí posoudit antimonopolní úřad.
„Je tu spousta lokálek, do kterých se nasypaly peníze, ale nikdo tam nejezdí. Peníze pak chybí na modernizacích a hlavních koridorech,“ kritizuje expert Jan Sůra ze serveru zdopravy.cz.
Vlak v Havlíčkově Brodě vjel do cesty osobnímu vlaku. Oba se málem srazily. Nakonec je ale strojvedoucí zastavili 37 metrů od sebe. Nikomu se nic nestalo. Škoda byla odhadnuta na 30 tisíc korun.
Společnost Deutsche Bahn vydala mimořádný jízdní řád, který předpokládá zrušení zhruba 80 procent obvyklých dálkových spojů. Významně ubude také regionálních spojů.
České dráhy uvedly, že vlaky EuroCity mezi Prahou a Berlínem budou končit v Drážďanech, odkud se také budou vracet zpět do české metropole. Noční vlaky z Prahy do Curychu jízdu ukončí již v Děčíně.
Noční vlaky zažívají v Evropě renesanci poté, co se hodně mezinárodních spojů hlavně na Západě v nedávné minulosti rušilo. Teď se i s ohledem na klimatickou krizi vracejí.
Nová výbava Českých drah bude jezdit ve 13 krajích České republiky. Nejvíce regionálních souprav dráhy nasadí v Praze a ve Středočeském, Královéhradeckém a Olomouckém kraji.
Stavba úseku začala v květnu 2021. Stavební firma nejdřív původní ocelový most, který měl jednu kolej, posunula do provizorní polohy, aby trať mohla být v provozu i po dobu výstavby nového mostu.
Deutsche Bahn chtějí od soboty přejít na běžný jízdní řád. Kvůli pátečnímu protestu, který vyhlásily odbory strojvedoucích GDL, vyjela jen zhruba pětina dálkových vlaků.
Omezení se od čtvrtečního do pátečního večera týkají rychlíkového spojení mezi Prahou a Berlínem. Konečná zastávka bude buď v Děčíně, nebo v Drážďanech. Také odpadnou spěšné vlaky na trati přes Cheb.
Kvůli stávce nevyjedou vedle rychlíků ani mnohé regionální a městské vlaky. „Ze zkušeností ze stávek budou rozsáhlé výpadky i v regionálních spojích,“ řekl mluvčí Deutsche Bahn Achim Stauss.