Herecké páry na plátně i v soukromí byly již za první republiky. Některé rozdělila válka, jiné nová známost

Mladý hudební skladatel Viktor se v marné snaze sehnat práci převlékne za staršího, váženého hudebního vědce. A při pohovoru v nakladatelství se zamiluje do dcery majitele Evy. Právě ve filmu Život je pes se v roce 1933 poprvé před kamerou potkali Hugo Haas a Adina Mandlová. Podle filmové publicistky Jany Podskalské šlo o jeden z nejvýraznějších hereckých párů první republiky.

Seriál Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jana Brejchová a Vlastimil Brodský jako král a královna v seriálu Arabela se vrací

Výrazným párem 60. a 70. let byli podle filmové publicistky Vlastimil Brodský a Jana Brejchová | Zdroj: Profimedia

„Patří mezi jedny z nejhezčích dvojic v prvorepublikovém filmu. Adina Mandlová měla velký smysl pro humor a Hugo Haas patřil k takovým těm vážnějším tvůrcům i hercům, ale s ní tvořil moc hezký pár, navzájem se doplňovali,“ vysvětluje Jana Podskalská.

Kdy z filmů zmizeli milenci a kdy vrazi? Datové putování po 125 letech české kinematografie

Číst článek

Společně pak hráli v řadě dalších komedií a pár tvořili i v soukromí. Pracovně se naposledy sešli ve filmu Děvčata, nedejte se v roce 1937.

O rok později se ale Haas oženil s herečkou Marií von Bibikoff, později známou jako Bibi Haasová. V únoru 1939 byl Hugo Haas propuštěn z Národního divadla kvůli svému židovskému původu a manželé emigrovali do Spojených států. Adina Mandlová zůstala v Čechách.

„Udrželi si dlouhá léta velmi hezký vztah. Takže třeba potom, co on se už oženil, tak ona psala jeho manželce do Spojených států a to přátelství bylo moc hezké takto v tom trojlístku,“ říká Jana Podskalská.

Vztah s rozdílem 20 let

Výrazným párem 60. a 70. let byli podle Jany Podskalské Vlastimil Brodský a Jana Brejchová. První schůzku měli v Divadle na Vinohradech, kam Brodský herečku pozval na představení Válka s mloky.

Vyzkoušel si práci kameramana, animátora nebo výtvarníka. Aurel Klimt zvládl u filmu 17 profesí

Číst článek

Brodského výkon ve hře Janu Brejchovou nesmírně okouzlil. Pak ve svých pamětech dávala k dobrému, že to byl ten moment, kdy se do něj zamilovala. V ten moment možná ale prý víc do té postavy než do něj jako do muže. Nedlouho na to se vzali se a žili spolu 17 let, přestože mezi nimi byl dvacetiletý rozdíl, podotýká Jana Podskalská.

Chemie mezi nimi fungovala i na filmovém plátně. „Bylo to podobné jako u Adiny Mandlové a Huga Haase. Brodský měl velký smysl pro humor a taky jistý nadhled a vzdělanost, což bylo to, co Janě Brejchové od začátku imponovalo,“ říká filmová publicistka.

„Pak se potkávali v různých komediích. Mimo jiné taky v muzikálu Noc na Karlštejně. Ale tam už tedy zasáhl další osudový muž Jaromír Hanzlík a vlastně to byl konec toho vztahu,“ doplňuje.

Jana Podskalská dále podotýká, že kult filmových dvojic pomalu mizí. „Rozptyl aktivit, které herecké osobnosti mají, je úplně jiný, než byl třeba v 60. nebo 70. letech a je to spíš solitérská záležitost. Ani režiséři a producenti se už tolik nepokouší tvořit určité dvojice záměrně tak, jako to bylo kdysi‚“ uzavírá filmová publicistka Jana Podskalská.

Lucie Korcová, Dino Dražan Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme