Žáby bez jazyka, Stopy krajiny nebo Smečka. Pojďte znovu do kina, přinášíme tři tipy na české filmy
Česká kina se otevřela. A to samozřejmě i českým filmům. Radiožurnál přináší tři tipy na domácí snímky, které můžete vidět v kinech.
Žáby bez jazyka
Film Miry Fornay Žáby bez jazyka svou loňskou kinopremiéru nestihl. Dočkal se sice nominace na Českého lva, ale diváci ho můžou vidět až teď. Hlavním tématem snímku je manipulace a agrese, vedoucí k domácímu násilí.
V centru příběhu o patologické rodině stojí Jaroslav K. (Jaroslav Plesl). Především kvůli dětem se nepřestává potýkat se svou ženou Blankou, matkou Dorotou (Regina Rázlová) a jejím přítelem (a zároveň otcem Blanky) a dalšími lidmi ve svém okolí. Identita postav se ale v příběhu proměňuje.
Jan Jedlička: Stopy krajiny
Film Jan Jedlička: Stopy krajiny znovuobjevuje zajímavou postavu současného výtvarného umění, Jana Jedličku, který si vytvořil silný vztah k Toskánsku. Jeho životní rytmus a tvůrčí, fotografické i malířské snahy skvěle splynuly s místní krajinou. Ta je zdrojem jeho barevné palety, protože z přírodních zdrojů vyrábí své vlastní barvy.
Film Petra Záruby se na Jedličkovo vidění světa dokázal výborně naladit. Stopy krajiny jsou tipem pro diváky, kteří nespěchají a dokážou ocenit vizuální stránku filmu. Po projekcích na festivalech teď film můžete vidět i v dalších kinech.
Smečka
Celovečerní hraný debut režiséra Tomáše Polenského s názvem Smečka se věnuje se tématu šikany v mládežnickém hokejovém prostředí. Šestnáctiletý David se přestěhoval, má nastoupit do nového hokejového týmu Vlků a zabojovat o místo brankářské jedničky. Jako nováček to ale nebude mít jednoduché.
Ve škole i v hokejové kabině autorita dospělých platí jen omezeně. Spirála šikany a vzájemných bojů se tím pádem může snadno roztočit. Režisér hokejové prostředí dobře zná z vlastní zkušenosti, jeho Smečku brzy po premiéře zastavilo uzavření kin. Teď se film na plátna vrací.