Fotbalistky požadují rovné výdělky s muži. Nejhlasitější jsou Francouzky a Australanky

Ženské mistrovství světa ve fotbale odstartuje v Austrálii a na Novém Zélandu 20. července. V jeho souvislosti se opět mluví o rozdílu ve výdělcích na světových šampionátech mezi muži a ženami. Za rovné vnímání ženského fotbalu i stejné výdělky nyní nejvýrazněji bojují reprezentace Francie a Austrálie. Francouzky vydaly před turnajem virální reklamu, Australanky kolektivní prohlášení.

Melbourne Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Fotbalistky Austrálie při přípravném utkání s Francií

Fotbalistky Austrálie při přípravném utkání s Francií | Zdroj: Profimedia

Australské fotbalistky vydaly v pondělí video, kde jednotlivé hráčky kritizovaly Mezinárodní fotbalovou federaci za to, že nezajistila fotbalistkám stejné finanční odměny ze světového šampionátu, jako mají muži.

Celkově si fotbalistky podle CNN na turnaji rozdělí 150 milionů dolarů. Oproti tomu si na 440 milionů přišli fotbalisté Argentiny za výhru na mistrovství světa v Kataru. 

Ve videu mluví 23 členek „The Matildas“, jak se australským reprezentantkám přezdívá. „Sedm set třicet šest fotbalistek má tu čest reprezentovat své země na největším turnaji. Přesto je mnohým z nich stále upíráno základní právo organizovat se a kolektivně vyjednávat,“ uvedly.

„Kolektivní vyjednávání nám umožnilo zajistit, abychom se pohybovaly ve stejných podmínkách jako ‚Socceroos‘ (mužský tým), s jednou výjimkou. FIFA bude ženám za stejný úspěch stále nabízet pouze čtvrtinu peněžních odměn jako mužům,“ dodaly hráčky.

Prezident FIFA Gianni Infantino prohlásil, že chce zajistit fotbalistkám rovné výdělky na jejich dalším mistrovství světa v roce 2027. Australanky chtějí oficiální potvrzení, že se tak stane.

Francouzky bojují se stereotypy

Francouzké fotbalistky chtěly v reklamě společnosti Orange bojovat se stereotypy a ukázat, že ženský fotbal není o nic méně vzrušující než ten mužský.

„Mnoho fotbalových fanoušků má na úroveň hráček vyhraněný názor, aniž by se kdy podívali na jakákoliv ženský zápas,“ uvádí odborný časopis Marketing Communication News.

lis Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme