Adrenalin pracuje, ale nebojím se, že mě závodníci dojedou, říká předjezdec Malina na Rallye Bohemia

Na Mladoboleslavsku a Liberecku se jede automobilová Rally Bohemia. I při 50. ročníku dbají pořadatelé v první řadě na bezpečnost všech účastníků. Proto bývají v permanenci, ještě před hlavním startovním polem, vozy Safety car. V jednom z vozů už po dvaadvacáté na Rallye Bohemia sedí za volantem Vladimír Malina. V rozhovoru Radiožurnálu Sport mluvil nejen o bezpečnostních opatřeních při rychlostních zkouškách.

Mladá Boleslav Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

I při 50. ročníku Rallye Bohemia se výrazně dbá na bezpečnostní opatření jezdců i diváků

I při 50. ročníku Rallye Bohemia se výrazně dbá na bezpečnostní opatření jezdců i diváků | Foto: Radek Petrášek / ČTK

Vozy mají označení se třemi, dvěma nebo jednou nulou. Jak se liší v úkolech, které mají?
Úkoly mají skoro stejné. Jsme týmoví, jedeme po dvou minutách za sebou a upozorňujeme diváky reproduktory, že pár minut po nás bude startovat hlavní závodní pole. Při posledním průjezdu, kdy je nula a za mnou většinou jede Honza Kopecký nebo Vašek Pech, tak už hlásíme, že na trati nejsou žádné překážky, které by omezovaly závod. 

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si předjezdce rallye Vladimíra Malinu, jak hodnotí bezpečnost závodů v Česku

 
Jak dlouho po vás na trať vyjíždí první závodník?
Na startovním roštu býval pět až šest minut dlouhý interval. Současné bezpečnostní předpisy vyžadují, abychom měli větší klid a za nulou vyjíždí první závodník po deseti minutách. Při dlouhé erzetě na dvacet, třicet kilometrů je to docela kvapík. Často dojíždíme do cíle a už za dvě minuty přilítne Honza Kopecký. Soudobá technika je velmi čilá a živá, takže máme co dělat.

Nebojíte se, že vás jezdec dojede?
Trochu adrenalinu tam je, ale jsem bývalý závodník a na nule už musí být zkušená posádka. Máme dovolenou určitou rychlost na trati, kterou dokážeme a auto jí unese. Naše auto nula má 162 kilowatt, což je 210 koní. Jede se příjemně a dobře se zdolávají zatáčky a terén.   

Můžete ve spojení s ředitelem závodu rozhodnout o tom, že by se rychlostní zkouška kvůli neukázněnému chování diváků nejela?
Výjimečně se to stalo. Máme pravomoc podat návrh na zastavení nebo omezení závodu. Záleží na nás, jestli nahlásíme trať jako rizikovou. Ředitel a dispečink musí rozhodnout, že v rámci bezpečnosti mohou rychlostní zkoušku zrušit. Vzhledem k systému tří vozů s policejními majáky, s kterým máme docela úspěch, tak si nepamatuji, že bychom museli v posledních letech zastavit rychlostní zkoušku. Diváky jsme vždy stihli ukrotit do vymezených zón.

Diváci už se na rallye umí chovat?
Situace je vynikající. Pořadatelé závodů tráví hodně času vymezením zón a pásek. Po tragédii v Lopeníku se vymezily zóny podstatně dál. Technika je rychlá a jde pouze o individuální příklady z řad rodičů s dětmi nebo poslední přecházející lidé se snaží najít místo. Už se nám to daří usměrnit a myslím si, že diváci na rallye v Česku jsou nejspořádanější. I když jsme za předchozí roky měli dost potíží, ale pořadatelé pracují měsíce dopředu a situace je daleko lepší. 

         

Pavel Petr, rej Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme