Málo odpočívek pro kamiony: chybí stále až dva tisíce míst, někde nejsou žádná

Řidiči často nemají, kde legálně naplnit povinnou přestávku v jízdě. Hrozí jim buď pokuta za špatné stání, nebo sankce za nedodržení pauz.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

dálnice, ilustrační foto

Podle sdružení dopravců Česmad Bohemia v tuzemsku chybí až dva tisíce odstavných míst pro kamiony. (ilustrační foto) | Foto: René Volfík | Zdroj: iROZHLAS.cz

Kupříkladu v Libereckém kraji není u státních hranic ani jedno odstavné parkoviště pro kamiony, které odtud míří do Polska a Německa. Chybí u dvou nejdůležitějších hraničních přechodů v krkonošském Harrachově a v Hrádku nad Nisou. Nedostatek tzv. odpočívek trápí dopravce po celé republice. Ředitelství silnic a dálnic je v budoucnu plánuje rozšířit.

Přehrát

00:00 / 00:00

Dva tisíce chybějících odstavných míst, kamiony nemají kde stát

Miroslav Ježek, řidič kamionu jedné z největších dopravních společností v zemi, vysvětluje problémy s parkováním na hlavních tazích: „To je tachograf. Tady je délka jízdy za daný čas, za den, a klik pauzy.“

Když se vám ukáže na tom displeji, že už byste měl zastavit, jak to řešíte? „Máme na výběr, buď zaplatit pokutu policii, anebo potom, že jsme nedodrželi pauzu, třeba přijít i o čtyři body,“ odpovídá na otázku řidič.

Chybí tisíce míst

Podle sdružení dopravců Česmad Bohemia v tuzemsku chybí až dva tisíce odstavných míst pro kamiony. Problémy vznikají také na hraničních přechodech, například na severu Čech v Harrachově nebo v Hrádku nad Nisou, kde odpočívky pro nákladní auta nejsou žádné.

Na přetížené kamiony budou u Velkého Meziříčí znovu dohlížet vysokorychlostní váhy

Číst článek

„Obecně se k parkování nákladních vozidel používají parkovací místa u čerpacích stanic. Je důležité, aby ta parkovací místa také nabízela vhodné sociální zázemí pro řidiče,“ vysvětluje ředitel sdružení Zdeněk Gerstner.

Na výstavbě nových parkovacích míst pro kamiony pracuje Ředitelství silnic a dálnic. Ročně jich postaví kolem sto padesáti.

„Ředitelství silnic a dálnic má v plánu v příštím roce zadat vyhledávací studii odpočívek v těchto lokalitách: Silnice první třídy číslo 35 a první třídy číslo 10. Vzhledem ke zvýšení intenzit dopravy na silnicích první třídy cítíme potřebu se věnovat také výstavbě odpočívek dálničního typu na těch silnicích,“ podotýká mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Odpočívky pro kamiony chybějí také na Pražském okruhu. Podle Jana Rýdla jejich výstavba v místě možná není. Vzniknout by ale mohly poblíž průtahu metropolí na dálnici D1.

Johana Tománková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme