Řetězec KFC vyzval své německé zákazníky, aby uctili památku křišťálové noci kuřetem. Později se omluvil

Americký řetězec restaurací s rychlým občerstvením KFC vyzval německé zákazníky, aby uctili památku křišťálové noci, která se považuje za začátek holokaustu, křupavým kuřetem a sýrem. Firma se pak za reklamu, kterou mnozí považovali za necitlivou a nevkusnou, omluvila a označila ji za „chybu v systému“. Informuje o tom na svém serveru německý deník Bild.

Tento článek je více než rok starý.

Berlín Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Restaurace KFC (ilustrační snímek)

Restaurace KFC (ilustrační snímek) | Zdroj: Profimedia

KFC ve středu rozeslala uživatelům své aplikace na mobilní telefony zprávu ve znění: „Den vzpomínky na říšskou křišťálovou noc – dopřejte si jemný sýr s křupavým kuřetem. Nyní v KFCheese!“

Fotbalista Mbappé odmítl propagovat KFC, viceprezident řetězce mu hrozil právními kroky

Číst článek

Zhruba o hodinu později firma poslala omluvnou zprávu. „Je nám to velmi líto, okamžitě zkontrolujeme naše interní procesy, aby se to již neopakovalo. Omluvte prosím tuto chybu,“ píše se v ní.

Jako křišťálová noc se označuje rozsáhlý pogrom spáchaný v nacistickém Německu proti Židům v noci z 8. na 9. listopadu 1938. Vypáleny tehdy byly stovky synagog a vypleněny obchody židovských majitelů. Zabito bylo kolem stovky Židů.

Německo bere výročí křišťálové noci velmi vážně. Na tento den bývá naplánováno mnoho vzpomínkových akcí a diskusí, které připomínají vyvraždění více než šesti milionů Židů nacisty.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme