Blíží se bourání královopolského nádraží v Brně. Výluky zatím provoz neomezí, začnou až příští rok

Správa železnic vybrala firmy, které přestaví nádraží a koleje v brněnském Králově Poli. Bude to stát 2,9 miliardy korun. Současná nádražní budova půjde k zemi, místo ní dělníci postaví novou s podchodem do Myslínovy ulice za nádražím. Hotovo bude do konce roku 2025.

Brno Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vizualizace nové podoby nádraží v Brně-Králově Poli

Vizualizace nové podoby nádraží v Brně-Králově Poli | Zdroj: Správa železnic

„Připravovaná modernizace zahrnuje výstavbu nové nádražní budovy, která bude zároveň součástí přilehlého dopravního terminálu. Půjde o prosklený a zčásti dvoupatrový objekt. V přízemí se vybudují pokladny, obchodní prostor a sociální zázemí. Uprostřed haly budou eskalátory vedoucí do vyvýšené části s lavičkami pro cestující a dalším komerčním prostorem,“ popsal mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Součástí rekonstrukce je taky přestavba kolejiště ve stanici s novými zastřešenými nástupišti a taky k rekonstrukci trati z Brna-Maloměřic až po Kuřim.

Nový dopravní informační systém díky tomu vznikne taky na zastávkách Brno-Lesná, Brno-Řečkovice a Česká. Po dobu oprav budou cestující v Králově Poli mít k dispozici náhradní čekárnu pro 250 lidí.

Nádraží Brno-Královo Pole | Foto: Ludmila Opltová | Zdroj: Český rozhlas

S výlukami se počítá až příští rok, letos nebudou mít na cestující větší dopad.

„Výluky na příští rok jsou v řešení, snažíme se termínově sladit výluky pro tuto stavbu s dalšími stavbami Správy železnic. Tedy Vlkov u Tišnova a Vlkov u Tišnova – Křižanov a se stavbami Jihomoravského kraje – demolicí a novostavbou silničního nadjezdu u železniční zastávky Česká a demolicí a novostavbou silničního mostu v Merhautově ulici v Brně,“ vyjmenoval Gavenda.

Vizualizace nové podoby nádraží v Brně-Králově Poli | Zdroj: Správa železnic

Podle informací společnosti Kordis, která na jihu Moravy koordinuje veřejnou dopravu, se počítá s kompletní výlukou, takzvaným nickolejným provozem bez vlaků mezi Vlkovem a Křižanovem od dubna 2024.

Mezi Královým Polem a Kuřimí by měl fungovat jednokolejný provoz příští rok na podzim. Přesnější termíny a rozsahy výluky zatím nejsou známé.

Tomáš Kremr Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme