Japonsko stárne. V zemi se prodává víc plen pro dospělé než pro děti

Japonská firma přestane produkovat dětské plenky a zaměří se na trh pro dospělé. Reaguje tak na vývoj na trhu. Dospělých plen se už několik let prodává více než těch dětských. Důvodem je podle britské stanice BBC rychle stárnoucí japonská společnost.

Tokio Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pleny pro dospělé

Největší japonský výrobce plen, firma Unicharm, už v roce 2011 informovala o tom, že o dospělé pleny je větší zájem než o ty dětské.(ilustrační foto) | Zdroj: Profimedia

Firma Oji Holdings uvedla, že ročně vyrobí 400 milionů dětských plen. Číslo ale klesá už od roku 2001, kdy jich společnost dokázala vyprodukovat 700 milionů kusů. Největší japonský výrobce plen, firma Unicharm, už v roce 2011 informovala o tom, že o dospělé pleny je větší zájem než o ty dětské.

Japonsko sklouzlo do recese, přišlo o pozici třetí největší ekonomiky světa

Číst článek

Trh s plenami pro dospělé rychle roste a jeho hodnota se odhaduje na více než dvě miliardy dolarů. To je v přepočtu více než 46 miliard korun. Příčinou je japonská společnost, která patří mezi nejstarší na světě.

Lidé ve věku 65 let a starší tvoří v Japonsku více než 30 procent populace. Loni podíl osob starších 80 let poprvé překročil hranici 10 procent. Navíc každoročně klesá počet narozených dětí. V roce 2023 se jich v zemi narodilo zhruba 760 tisíc, což je nejméně od 19. století.

Stárnoucí populace je pro Japonsko, jednu z největších světových ekonomik, velkým problémem. Důvodem jsou podle BBC klesající počet uzavřených manželství, zvýšené náklady na péči o děti nebo větší počet nastupujících do zaměstnání.

Marcel Faltys Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme