Za 12 let fungování mýtného systému stát na mýtném vybral více než 98,7 miliardy korun. Na konci letošního roku nahradí v roli provozovatele systému rakouskou společnost konsorcium CzechToll/SkyToll.
Ministerstvo dopravy neporušilo nařízení antimonopolního úřadu, když uzavřelo smlouvu na mýtné s konsorciem CzechToll a SkyToll. Úřad v pondělí zamítl stížnost firmy Kapsch, která tento krok napadla.
Výběr mýta na českých silnicích je opředen mýty. Nemám tím na mysli mýtné brány, které zaznamenávají, kdo po daném úseku jede a kolik za to má zaplatit.
Ministerstvo dopravy podalo rozklad předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže k přehodnocení prvoinstančního rozhodnutí, kterým byl nepravomocně zrušen mýtný tendr.
Skoro třetinu peněz vybraných v Česku v letech 2007 až 2016 na mýtném spolkly náklady na zavedení a provoz mýtného systému. Jedním z důvodů byl podle kontrolorů nekoncepční přístup k výběru mýtného.
Nabídku do miliardového tendru na správu mýtného systému od roku 2019 podali čtyři uchazeči. To je měně než ministerstvo dopravy čekalo. Jména uchazečů a detaily zveřejnit ministr nechce.
Dálnice D1 bude v noci neprůjezdná v okolí 180. kilometru před Brnem. V modernizovaném úseku mezi Kývalkou a Ostrovačicemi dělníci přesunou mýtnou bránu. Od sobotních 23 hodin do nedělní sedmé hodiny ranní tak řidiči obousměrně pojedou po objízdné trase.
Kvůli námraze nefungují některé mýtné brány. Ministerstvo dopravy o problému ví. Řidiče ujišťuje, že jim kvůli problémům s vybíráním mýta postih nehrozí.
Může být člověk potrestán za něco, co nemůže ovlivnit? Teoreticky by se to stávat nemělo, v praxi se s tím asi potkal každý z nás. Tak jako dopravci, kteří sice poctivě platí mýto, ale vinou jedné neexistující mýtné brány jsou popotahováni jako neplatiči.
Nadměrný náklad, který blokuje od noci rychlostní silnici R10 u Brandýsa nad Labem-Staré Boleslavi, se zřejmě nepodaří odstranit dřív než zítra ráno. V místě se celý den tvoří dlouhé kolony, řidič by se úseku měli raději vyhnout.
Mýtné brány na dálnicích jsou dvojího druhu – některé z nich jsou opatřeny kamerami a dokáží kamion vyfotit. To svádí k dojmu, že Premid jednotku, díky níž se vybírá mýto, stačí mít zapnutou jen při průjezdu touto bránou. Celníci však mohou zkontrolovat průjezd vozidla jakýmkoli úsekem, aniž by museli kamion zastavit.
Za vady a nedodělky při spouštění první fáze mýtného systému zaplatí firma Kapsch 171 milionů korun. První etapu výstavby dnes uzavřel Fischerův kabinet.