Růžové brýle virtuální reality

Applu se opět podařilo připoutat k sobě pozornost byznysového a technologického světa. Sociální sítě, ale zdaleka nejen je, zaplavily záběry lidí, kteří se po amerických ulicích a plážích prochází s chytrými brýlemi Vision Pro a gestikulují u toho rukama jako svého času Tom Cruise ve sci-fi filmu Minority Report.

Komentář Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Brýle na virtuální realitu

Komentář: Růžové brýle virtuální reality | Zdroj: Profimedia

Jestli něco firma z kalifornského Cupertina umí, je to přesvědčit stovky milionů svých oddaných fanoušků, že je čeká lepší život, když si koupí tu kterou její novinku. Ostatně Steve Jobs, legendární zakladatel a dlouholetý šéf Applu, říkal, že lidé nevědí, co chtějí, dokud jim to neukážete.

Přehrát

00:00 / 00:00

Luboš Kreč: Růžové brýle virtuální reality

Apple Vision Pro, které ze všeho nejvíc připomínají lyžařské brýle, jdou přesně tímto směrem. Moc se zatím neví, jak přesně se budou využívat, neexistuje ani příliš aplikací pro ně, sám Apple zůstává poměrně vágní v tom, jaká je jejich faktická propozice. Tedy kromě toho, že nám všem zlepší život.

To, jak úspěšná firma je při této magické sugesci, vyprovokovalo dokonce i Marka Zuckerberga, šéfa a zakladatele Facebooku. Jindy poměrně stoický a chladný podnikatel natočil video, kde vysvětluje, proč si myslí, že Apple Vision Pro nejsou žádný game changer a že brýle pro virtuální realitu Quest, které vyrábí jeho firma, jsou mnohem lepší.

Hračka, která posílí izolaci

V řadě ohledů má asi pravdu – jsou lehčí, levnější, nečouhají z nich žádné kabely, existuje k nim víc aplikací a her… Klíčové je ale něco jiného, že totiž ani Oculus Quest, ani Apple Vision Pro nám život nezlepší. Možná je v některých směrech zjednoduší, usnadní nám třeba práci, ale kvalitu života jimi můžeme měřit jen těžko.

iPhonu se šéf Microsoftu vysmál. Udělá Apple velkou revoluci i s novými brýlemi?

Číst článek

Spíše naopak. Jak poznamenal známý investor a jeden z prvních zaměstnanců facebooku Chamath Palihapitiya, to, co naše společnost potřebuje, určitě není další digitální hračka, která posílí izolaci každého z nás. Už dnes žijeme kvůli všudypřítomným mobilům a tabletům a sociálním sítí každý ve svém virtuálním mikrosvětě, což umocňuje polarizaci a odcizení ve společnosti.

A když tomu všemu nasadíte na hlavu chytré brýle, které ukazují rozšířenou, či chcete-li vylepšenou realitu, bude o to bolestivější žít život bez nich. To neznamená, že máme Apple Vision Pro a další podobné produkty odmítat, jen není radno z nich dělat další všudypřítomnost. Pohled přes růžové brýle totiž nikdy moc prospěšný nebyl.

Autor je zástupce šéfredaktora serveru CzechCrunch

Luboš Kreč Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme