Natáčí sérii Dcera národa. ‚I v národním obrození je vidět smysl Čechů pro humor,‘ říká režisérka

Nejnárodnější z českých národních buditelů Karel Havlíček Borovský po sobě zanechal dceru. Té se chopili pozůstalí obrozenci a chtěli ji podle svého obrazu přetvořit v symbol pro české ženy. Ale narazili. Zdeňka byla zvídavá, odvážná a díky svému mládí i trochu naivní žena, která se zamilovala do „toho nepravého“ a chtěla si žít svůj vlastní život. To je v kostce shrnutí připravované série televize Canal+ nazvané Dcera národa.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Antonie Formanová v sérii Dcera národa

Antonie Formanová v sérii Dcera národa | Foto: Stanislav Honzík | Zdroj: Barletta

Tvůrci série slibují zábavnou a moderně stylizovanou podívanou.

Přehrát

00:00 / 00:00

Nesnažíme se lidi učit – od toho jsou učebnice dějepisu. Chceme podat emocionální, zábavný, vtipný a milý příběh o událostech, které se skutečně staly, říká v rozhovoru Cristina Groșan

„Snažíme se kreativně interpretovat historické události. Přinášíme na ně vlastní, a doufám, že zábavný pohled. Vycházíme ze střetu dvou světů – mladé zamilované ženy, která si chce žít po svém, a vůle obrozenců, kteří chtějí rozhodovat za ni,“ vysvětluje spolurežisérka seriálu Cristina Groșan.

Jak dodává, i když je osud Zdeňky známý, jako divačka, režisérka a čtenářka scénáře sama Groșan mladé dívce fandí. Samozřejmě při vší úctě k těm, kteří si dali nelehký úkol probudit český národ.

Rukopis zelenohorský? Humor

Než se Groșan dala do natáčení, studovala režisérka české národní obrození, kde se dalo.

„Cítila jsem, že musím Čechy v těchto vědomostech dohnat. Hodně jsem o této době četla a svými vědomostmi přispěli i někteří herci, třeba Jan Vlasák nebo Vladimír Javorský. Bylo skvělé vidět, jak otevření našemu tématu herci byli. Sami studovali různé zdroje a pak s těmi informacemi pracovali,“ pochvaluje si.

Chválu pěje i na představitelku hlavní role Antonii Formanovou. „Překvapilo mě, co všechno má se Zdeňkou Havlíčkovou společného. Taky má slavné příbuzenstvo, je tu i vizuální podobnost, ale hlavně zanícenost a odhodlání. Antonie svoji postavu nehledá, ona jí je! Tedy – na place,“ rozplývá se Groșan.

Na českém národním obrození obdivuje Groșan mimo jiné i smysl pro humor.

„Za situace, kdy museli Češi bojovat za svůj jazyk a českou kulturu, vymysleli ještě Rukopis zelenohorský. Dost mě to pobavilo, ta věc mi přišla roztomilá. Myslím, že nějakým způsobem odráží českého ducha a český humor, a naprosto jsem chápala, proč to udělali,“ přináší rumunsko-maďarská režisérka pocházející z Transylvánie netradiční pohled na součást české historie.

Tomáš Pilát Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme