Oprava Barrandovského mostu může rozhodnout komunální volby v Praze, očekává komentátor

Po bezmála čtyřiceti letech, kdy auta poprvé vjela na Barrandovský most (dříve most Antonína Zápotockého), začínají jeho opravy. „Dřív na to asi nebyla odvaha, aby se otevřela jedna z nejdůležitějších pražských tepen,“ říká pro Český rozhlas Plus prezident Svazu podnikatelů ve stavebnictví a exnáměstek pražského primátora pro oblast dopravy Jiří Nouza. Naráží na komplikace spojené s uzavřením jedné z nejdůležitějších dopravních tepen v metropoli.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Barrandovský most

Barrandovský most | Foto: René Volfík | Zdroj: iROZHLAS.cz

„Někdy se ty stavby ale opravit musí,“ podotýká Nouza s tím, že ani stav dalších pražských mostů přes Vltavu není zdaleka ideální.

Přehrát

00:00 / 00:00

Začala oprava pražského Barrandovského mostu, co to znamená pro dopravu v Praze a lokální politiku?

„To, že se posledních osmi letech nic neodehrálo na skeletu dopravní sítě Prahy – zejména v oblasti významné investice, to považuji za strašnou chybu. Čtyři, respektive osm let se čekalo na zahájení opravy Libeňského mostu a také Hlávkův most je v dezolátním stavu. Takže tohle všechno nás ještě čeká,“ říká Nouza.

Jak hladce vše půjde kolem rekonstrukce zásadní dopravní tepny na jihu Prahy, bude klíčové i pro výsledky nadcházejících komunálních voleb, myslí si komentátor Hospodářských novin Petr Honzejk.

„Bude to klíčové pro to, jestli se bude moci pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti) a jeho náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (za hnutí Praha sobě) považovat za úspěšné politiky, kteří svou dopravní koncepci a politickou misi dokáží obhájit. Myslím, že tato oprava bude možná i rozhodující,“ vysvětluje.

A to mimo jiné kvůli politice ODS, připomíná Honzejk. „Jeden koncept stojí na zklidňování dopravy, preference MHD a chodců – to představuje současné vedení Prahy. Na druhé straně je ODS, která se postavila do role obhájce automobilistů,“ říká.

Objízdné trasy jsou problém

Při opravách mostů je třeba mít k dispozici náhradní objízdné trasy, což je v hlavním městě problém, připomíná Jiří Nouza.

Velká potíž je to i v případě oprav mostu barrandovského, jehož součástí je složitá mimoúrovňová křižovatka ne levém břehu Vltavy. „Objízdné trasy, které jsou v okolí, zdaleka nejsou schopny pojmout tolik vozidel a postupně se začnou ucpávat,“ varuje Zdeněk Lokaj z Fakulty dopravní při ČVUT.

„Věřím, že mnoho řidičů přesedne z aut do vozidel městské hromadné dopravy, která bude pravděpodobně tou nejspolehlivější,“ uzavírá.

Poslechněte si celý audiozáznam Tématu dne Jana Burdy.

Jan Burda, marz Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme