Poškozeně Pendolino z Bohumína našlo nové využití, do provozu se ale nevrátí. Pomůže při odstávkách

Sloužilo jako jeden ze sedmi vlaků nejvyšší kategorie, po nehodě v Bohumíně ale dojezdilo. Nabourané Pendolino České dráhy neopraví, podle dopravce by se to nevyplatilo. Pět ze sedmi vozů, které jsou v pořádku, ale uplatnění našlo. Pomůžou v provozu při odstávkách jiných Pendolin.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vlak Pendolino Českých drah

Aby cestující při údržbě Pendolin nemuseli jezdit náhradními soupravami, využije dopravce právě vozy nabourané jednotky (ilustrační foto) | Zdroj: Profimedia

V depu v pražské Michli procházejí vlaky Českých drah pravidelnou údržbou, na revizi tu momentálně stojí i jedna ze souprav Pendolino. Venku před halou jsou připravené i odstavené vozy nabourané soupravy.

Přehrát

00:00 / 00:00

Co se děje s Pendolinem, které bylo zničeno loni při nehodě v Bohumíně, popisuje Vojtěch Tomášek.

„To jsou přesně ony - ty co jsou tady v depu, přímo pod ředitelstvím depa, na dohled, pod kontrolou. Jsou to vozy, které budou využívány výměnným systémem,“ popisuje náměstek generálního ředitele Českých drah Jiří Ješeta.

Aby cestující při údržbě Pendolin nemuseli jezdit náhradními soupravami, využije dopravce právě vozy nabourané jednotky.

„Tyto vozy použijeme do jednotky, která půjde na opravu a budou se opravovat jen dva chybějící vozy. Tím se celý systém oprav výrazně zrychlí. Místo zhruba 90 dnů to bude jen 30. Budeme díky tomu mít k dispozici Pendolina po delší dobu,“ dodává Ješeta.

Pendolino se v Bohumíně srazilo s posunovací lokomotivou. Strojvedoucí zemřel

Číst článek

 Dopravci tak zůstane šest provozních souprav. Do všech se chystá nainstalovat jednotný evropský zabezpečovač ETCS, který umí zastaví protijedoucí vlaky. Mimo provoz tak bude vždy ještě jedna další souprava.

Výsledky vyšetřování

Loňskou červnovou nehodu v Bohumíně, při které jedno z Pendolin nabouralo, nepřežil strojvedoucí vlaku. Dalších pět lidí se zranilo. Příčiny Drážní inspekce dál vyšetřuje, blíží se ale k závěru.

„Přesné příčiny a okolnosti mimořádné události budou uvedeny v závěrečné zprávě Drážní inspekce. Nicméně jednou z příčin bylo nedovolený odjezd vlaku SC 516 od nástupiště. Návěstidlo mu jízdu zakazovalo,“ vysvětluje mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Vlaky Pendolino jezdí v Česku už téměř 20 let. Jako jediné soupravy na české železniční síti mají naklápěcí skříň. To znamená, že vůz se oproti podvozku může lehce naklonit. Pendolino díky tomu rychleji projíždí oblouky a na delších trasách tak systém může zkrátit jízdní dobu.

Vojtěch Tomášek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme