Stavba tunelu Homole na D35 se může zpozdit. Konkurence zpochybňuje kvalifikaci vítěze tendru

Zahájení výstavby dálničního tunelu Homole v trase budoucí D35 mezi Ostrovem a Vysokým Mýtem by mohlo nabrat zpoždění. Problém je v tom, že silničáři zatím nemůžou uzavřít smlouvu s vítězem tendru, kterým je sdružení firem vedené Eurovií. Jedna z konkurenčních společností totiž proti výsledku soutěže podala námitky.

Vysoké Mýto Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Archeologický průzkum pod budoucí dálnicí D35 v úseku Opatovice - Časy

Stavbu tunelu Homole na D35 mohou zbrzdit námitky konkurence (ilustrační foto) | Foto: Ondřej Wolf | Zdroj: Český rozhlas

Na komplikaci jako první upozornil server Zdopravy, informaci následně potvrdil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl. Výběr dodavatelské firmy na tunel Homole napadlo konkurenční sdružení firem vedené Metrostavem TBR, které v tendru neuspělo. Jeho námitku teď budou silničáři vyhodnocovat.

Přehrát

00:00 / 00:00

Zahájení výstavby dálničního tunelu Homole v trase budoucí D35 mezi Ostrovem a Vysokým Mýtem by mohlo nabrat zpoždění

„Nyní máme my jako investor dva týdny na vyhodnocení podané námitky. Pokud ji odmítneme, může se nespokojený uchazeč dále odvolávat, například k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Uděláme však vše pro to, abychom tuto klíčovou stavbu celé budoucí dálniční linie zahájili ještě do poloviny roku,“ dodal Rýdl.

Podle původního plánu měla stavba tunelu začít ve druhém kvartálu tohoto roku souběžně s úsekem D35 Ostrov – Vysoké Mýto, kterého je tunel součástí. Pokud se ale firmy budou odvolávat k antimonopolnímu úřadu, je možné, že stavba tunelu v plánovaném termínu nezačne.     

Zpochybnění odborné kvalifikace

Firma Metrostav zpochybňuje odbornou kvalifikaci vítěze výběrového řízení, Eurovie. Ta šla do tendru s nabídkou, že tunel Homole postaví za 1,7 miliardy korun bez daně, Metrostav nabídl cenu o 44 milionů vyšší.

Desítky stížností na hlučnou dálnici. Ředitelství silnic nechá na nové D35 změřit hluk, překročení neočekává

Číst článek

Jen pro zajímavost: původní odhad ŘSD byl 2,4 miliardy korun bez daně. Silničáři soutěžili zakázku v režimu Design and Build. To znamená, že firma tunel vyprojektuje a následně i sama postaví.     

Tunel povede kousek od obce Vraclav, kde D35 protne vraclavský hřbet s vrchem Homole. Tunel bude mít dva jednosměrné tubusy dlouhé zhruba půl kilometru, z části budou ražené ve skalním podloží a budou zahloubené osm až 24 metrů pod zemí.

Část tunelu také povede pod stávající silnicí I/17 Chrudim  Zámrsk. Stavba bude součástí  šest kilometrů dlouhého dálničního úseku Ostrov  Vysoké Mýto. Ten by měl v roce 2026 propojit už otevřený úsek Časy  Ostrov s už rozestavěnou částí D35 Vysoké Mýto  Džbánov.

Ondřej Wolf Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme