Nepál zakázal Tik Tok, protože ‚narušuje sociální harmonii.‘ Následuje Indii nebo americkou Montanu

Nepál zakázal čínskou mobilní aplikaci a sociální síť TikTok, protože její obsah „narušoval sociální harmonii“, informoval v úterý zpravodajský server BBC News. Toto rozhodnutí přišlo jen několik dní poté, co země zavedla nové pravidlo, podle nějž musí firmy provozující sociální média zřídit v zemi styčné kanceláře.

Káthmándú Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tik Tok

Tik Tok je populární zejména mezi mladšími uživateli ve věku 16 až 24 let (ilustrační foto) | Foto: Dado Ruvic | Zdroj: Reuters

TikTok, který má měsíčně přibližně miliardu uživatelů, zakázalo několik zemí včetně Indie. Začátkem letošního roku se stala Montana prvním státem USA, kde se TikTok nesmí používat, zatímco britský parlament mu vystavil stopku na své síti.

Zákaz TikToku? Rychle by přišla náhrada, říká expert. ‚Nebezpečná je role Číny,‘ oponuje europoslankyně

Číst článek

Ministryně pro komunikaci a informační technologie Rekha Šarmaová řekla nepálské BBC, že platforma šíří škodlivý obsah. Dodala, že „zákaz vstoupí v platnost okamžitě a telekomunikačním úřadům bylo nařízeno, aby toto rozhodnutí provedly.“

Ale Gagan Thapa, vysoký představitel vládní koaliční strany Nepálský kongres, rozhodnutí vlády zakázat TikTok zpochybnil. Podle jeho slov jde o pokus omezit svobodu projevu a úředníci by se měli zaměřit spíše na regulaci této platformy.

TikTok je pod drobnohledem úřadů po celém světě kvůli obavám, že by údaje z něj mohly být předávány čínské vládě; mateřská společnost ByteDance toto obvinění opakovaně odmítla.

Ačkoli TikTok zaostává za takovými sociálními sítěmi, jako jsou Facebook a Instagram, růst jeho obliby mezi mladými lidmi značně převyšuje jeho konkurenty.

Zatímco například YouTube a Facebook jsou populární mezi uživateli internetu všech věkových skupin, TikTok je velmi oblíbený u mladších věkových skupin – tuto platformu používá více než 80 procent uživatelů sociálních médií ve věku 16 až 24 let.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme