Výroba osobních aut v Česku v pololetí vzrostla o více než pětinu. Blíží se tak předkrizové úrovni

Výroba osobních aut v Česku v prvním pololetí letošního roku meziročně stoupla o 21,7 procenta na 738 454 vozidel. Blíží se tak už předkrizovým hodnotám, produkce je zhruba stejně vysoká jako v prvních šesti měsících roku 2019. Zvyšuje se podíl elektrických aut, aktuálně činí přes 12 procent. Bylo vyrobeno 66 771 elektromobilů a 24 514 plug-in hybridů. Oznámilo to v pondělí Sdružení automobilového průmyslu (SAP).

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

„Gigafactory je extrémně drahý projekt s vysokou přidanou hodnotou“ říká výkonný ředitel Sdružení pro zahraniční investice Ondřej Votruba

Výroba osobních aut v Česku v prvním pololetí letošního roku meziročně stoupla o 21,7 procenta na 738 454 vozidel (ilustrační foto) | Zdroj: Profimedia

Největší tuzemská automobilka Škoda Auto zvýšila v prvním pololetí produkci o 32,3 procenta na 464 353 aut. Podíl bateriových vozů činil 11,5 procenta. Nošovický závod Hyundai vyprodukoval 177 100 vozů, meziročně o 6,2 procenta více. Z toho 21,4 procenta připadlo na elektromobily a plug-in hybridy.

Čína předstihla Japonsko a stala se největším světovým vývozcem aut. Pomohl i prodej do Ruska

Číst článek

V kolínské Toyotě pak zaznamenali nárůst výroby o 8,9 procenta na 97 001 aut, téměř polovina z toho byly hybridní vozy.

„Téměř dvaadvacetiprocentní nárůst výroby, přidávání směn a zkracující se doba dodání nových vozidel zákazníkům tak potvrzují opětovnou vitalitu autoprůmyslu coby motoru české ekonomiky,“ uvedl prezident SAP Martin Jahn.

Z celkového počtu vyrobených osobních aut mířilo na český trh 53 384 vozidel, tedy meziročně o 19,6 procenta více. Export vozidel pak vzrostl o 21,8 procenta na 685 070 vozů.

Zákaz spalovacích motorů není problém, výrobce víc ohrožuje Euro 7, varuje bývalý manažer Škodovky

Číst článek

Ostatní segmenty vozidel ale zaznamenaly v meziročním srovnání pokles. „Nižší výrobní objemy v dalších segmentech vozidel, způsobené cyklickým charakterem objednávek a přetrvávajícím nedostatkem některých komponent však naznačují, že s dopady rozkolísaných dodavatelských řetězců budeme muset v některých kategoriích počítat i v průběhu druhé poloviny roku 2023,“ dodal Jahn.

Produkce autobusů v Česku klesla o 4,3 procenta na 2511 vozů. Společnost Tatra Truck vyrobila 649 nákladních aut, což bylo meziročně o čtyři kusy méně. Tradiční výrobce motocyklů Jawa pak vyprodukoval 371 strojů, proti loňskému prvním pololetí je to pokles o více než dvě třetiny.

Mezi lednem a červnem bylo v Česku vyrobeno také 10 202 přívěsů a návěsů všech velikostí. Rovněž v tomto případě je to meziroční pokles, a to o zhruba o čtvrtinu.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme