Největší ekonomika Evropy má podobné problémy, jaké známe z Česka. Tíží ji vysoké ceny energií, nedostatek lidí a velká byrokracie, říká Melanie Vogelbachová z Německé průmyslové a obchodní komory.
Automobilový průmysl se s přechodem k elektromobilitě mění. V Česku loni výroba aut vzrostla o skoro 15 procent. Podle ekonoma Jana Bureše je důležitá flexibilita, uvedl pro Český rozhlas Plus.
„Další růst nelze příliš čekat,“ řekl ve vysílání Plusu vedoucí partner pro oblast automotive a výrobního sektoru společnosti EY Petr Knap. Od příštího roku čeká další expanzi elektromobilů.
Šéf odborářů Shawn Fain dohodu označil za historickou. Kompromis by se mohl stát vzorem i pro automobilky General Motors a Stellantis, jejichž zaměstnanci v USA také stávkují.
Stávkující zaměstnance automobilek tento týden navštívil prezident Joe Biden, který se stal prvním úřadujícím prezidentem Spojených států, který se připojil ke stávkujícím během jejich protestu.
Zhruba 13 000 zaměstnanců tří závodů detroitských automobilek v pátek ráno vstoupilo do souběžné stávky. Je to poprvé v 88leté historii odborového svazu. Stávkující požadují navýšení mezd.
Největší tuzemská automobilka Škoda Auto zvýšila v prvním pololetí produkci o 32,3 procenta na 464 353 aut. Nošovický závod Hyundai vyprodukoval 177 100 vozů, meziročně o 6,2 procenta více.
16 největších koncernů světa loni zvýšilo obrat o 18 procent, zisk o 16 procent. Jinými slovy zisk vyrostl z roku na rok o 22 miliard eur, což je částka, která nemá daleko k HDP Česka.
Geely bude v rámci dohody dodávat Renaultu výrobní systémy. Renault pak bude s využitím těchto systémů vyrábět automobily s hybridními i tradičními motory ve svém závodě v jihokorejském městě Pusan.
„Řadě dalších odvětví zpracovatelského průmyslu se i nadále relativně daří a jejich výroba je na vzestupu,“ uvedl Radek Matějka z Českého statistického úřadu.
Automobilky se potýkají s dlouhodobým nedostatkem čipů potřebných k výrobě aut, což zpožďuje dodávky nových vozů. Kvůli dlouhým dodacím lhůtám si tak někteří Češi raději pořizují mladší ojetiny.
Německo, kde má automobilový průmysl velmi silné zastoupení, je nyní na začátku druhé vlny přerušování výroby v důsledku nedostatku čipů. Například Opel jednu ze svých továren otevře až v lednu.
Z programu Antivirus se proplácely výdělky v zavřených provozech i náhrady mezd lidem v karanténě či firmám s výpadkem poptávky, surovin a personálu kvůli covidu.
Podle Škody může za nedostatek polovodičů snížení produkce výrobců v Asii, a to kvůli pandemii koronaviru.
Naposledy stály výrobní linky v týdnu od 27. září.
Jedničce na trhu Škodě Auto se podle mluvčího pro Českou republiku Pavla Jíny kvůli výpadkům v dodávkách dílů nedaří dokončovat vozy a dodací lhůty se kvůli tomu prodlužují
Firma Arrival se rozhodla postavit pro výrobu svých elektrických aut mikrotovárnu. Nepotřebuje navíc drahé lakovny, protože jeho dodávky jsou vyrobené z lehkého barevného plastového kompozitu.
Peleška ujišťuje, že vodíková auta jsou stejně bezpečná jako ta na konvenční paliva. A nejde prý o žádný nevyzkoušený experiment, za který bývají označována.
Problémy s dodávkami čipů vedly k nedostatku nových automobilů, což tlačí vzhůru ceny nových i ojetých vozů. Firma Stellantis je čtvrtým největším výrobcem automobilů na světě.
Díky spolupráci mezi značkami a technologiemi také zvýšila cíl provozní marže, tedy podíl provozního zisku na tržbách, do roku 2025, a to na osm až devět procent z předchozích sedmi až osmi procent.
V českém tisku se v pátek dočtete, že automobilky letos vyrovnají jen polovinu rekordního propadu. Koronakrize loni zdecimovala produkci automobilového průmyslu o 19 procent, píše deník E15.
„Vlivem loňského lockdownu dosáhl dubnový růst průmyslové produkce historických hodnot,“ uvedl ředitel Radek Matějka. Průmyslová produkce se podle něj přibližuje svému dosavadnímu maximu z roku 2019.
Podle automobilového analytika Petera Fuße rekordy souvisejí s úspornými programy, které automobilové koncerny zaváděly už před pandemií a pak je během pandemie rozšířily.