Růst cen bude u každého jiný, záleží na ceníku konkrétního dodavatele nebo jestli má daná domácnost cenu fixovanou a na jaké úrovni, a také jakou má kdo spotřebu a jaký má příslušný tarif.
„Záleží na systému vykazování. Pamatuju si šest let zpátky, že Eurostat naopak zveřejňoval, že máme záporné markupy. Byli jsme bráni jako nejlepší v rámci celé EU. Realita byla obráceně,“ míní Neděla.
Společnost Aures Holdings, která provozuje autobazar AAA a Mototechna, odhaduje, že v loňském roce bylo v nabídce přes 780 tisíc ojetých vozidel. To je asi o 50 tisíc méně než v roce 2021.
Papírového vydání se už dříve zřekly deníky Postimees a Õhtuleht. Hospodářský list Äripäev už loni na podzim úplně zrušil tištěnou verzi a plně přešel na digitální formát.
Pohonné hmoty začaly zdražovat na začátku října po zvýšení spotřební daně z benzinu. Cena Naturalu 95 se dostala na nejvyšší hodnoty od začátku srpna, nafta je nejdražší zhruba od poloviny července.
Martin Kupka v neděli v Otázkách Václava Moravce řekl, že nechce aby České dráhy zdražily více než kolik je meziroční inflace. Dráhy přitom letos v prvním pololetí hospodařily se ztrátou 931 milionů.
Německá vláda se rozhodla na léto drasticky snížit cenu veřejné dopravy. Za pouhých devět euro, v přepočtu přibližně 220 korun, si bude moct každý koupit měsíční lístek platící po celém Německu.
V průmyslu se ceny zvýšily o 26,6 %, v zemědělství zrychlil růst na 35,3 %, ve stavebnictví ceny stouply o 12,9 %. Ceny tržních služeb pro podniky byly v dubnu meziročně vyšší o 5,5 %.
Na rostoucí ceny pohonných hmot dosud zareagovala jen irská vláda. Ta snížila jejich daňové zatížení. Toto opatření by mělo vést ke snížení ceny asi o pět korun za litr.