Špatná spolupráce na Rhodosu, zatajování informací. Velvyslanec v Řecku kritizuje české cestovní kanceláře

Český velvyslanec v Athénách Jakub Karfík označuje nedostatečnou spolupráci cestovních kanceláří na Rhodosu s velvyslanectvím v Řecku za chronický problém. Popisuje to v dokumentu zaslaném do Česka, který získal server Seznam Zprávy. Podle Karfíka také delegáti před velvyslanectvím dlouhodobě tají informace. Cestovní kanceláře se ke kritice staví odmítavě.

Athény / Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Následky požáru na Rhodosu

Následky požáru na Rhodosu | Foto: Nicolas Economou | Zdroj: Reuters

Karfík v interní depeši zmiňuje, že kvůli nedostatečné komunikaci neměl jak o nebezpečích a novém vývoji informovat jednotlivé delegáty, uvádí server Seznam Zprávy.

Reklamace zájezdu i návrat opuštěných věcí. Rady, jak řešit odškodné za zkaženou dovolenou v Řecku

Číst článek

„Zastupitelský úřad nemá kontakty na delegáty, nemůže se tudíž s nimi spojit v případě mimořádné situace. Když jsme o takový kontakt v době krize na Rhodosu jednu z větších cestovních kanceláří žádali, odpověděli nám, že ho nemají, protože s delegáty komunikují pouze e-mailem (sic!),“ napsal do Prahy velvyslanec.

Velvyslanectví se dokonce podle Karfíka letos opakovaně setkávalo s tím, že delegáti před velvyslanectvím informace tajili. „Delegáti mají (údajně) od svých cestovních kanceláří zakázáno informovat zastupitelský úřad o úmrtích a hospitalizacích svých klientů,“ uvádí. Zároveň dodává, že všechna letošní oznámení o úmrtí Čechů v Řecku velvyslanectví obdrželo až od řecké policie.

Podle Karfíka delegáti v krizových chvílích nereagovali na volání klientů kanceláří. Od dvou hodin odpoledne v sobotu 22. července se tak turisté obraceli na konzulární nouzovou linku kvůli nedostatku informací.

Informace jsou popsány v interní depeši, kterou Karfík zaslal do Prahy 28. července. Cestovních kanceláří se týká téměř celá sekce „problémy k řešení“.

Přijeďte na náhradní dovolenou zdarma, nabízí řecký premiér turistům, které úřady evakuovaly z Rhodosu

Číst článek

Jednání s ministerstvem

„Cestovní kanceláře odmítaly ve svých letech přednostně přijímat na palubu evakuované osoby s malými dětmi, které přišly o ubytování i osobní věci, stejně tak nemocné,“ popisuje velvyslanec problémy při repatriačních letech.

Ministerstvo depeši nechtělo komentovat, jelikož jde o interní dokument. „Po konci letní turistické sezony zasedneme s cestovními kancelářemi, abychom si vyhodnotili, co se povedlo a co ne,“ uvedl pouze mluvčí ministerstva zahraničí Daniel Drake.

„Máme v úmyslu do konce roku zřídit call centrum operující 24 hodin sedm dní v týdnu, kam by se čeští občané v nouzi mohli obracet – v první fázi pro Evropu, pak i pro celý svět,“ dodal Drake.

Ačkoliv velvyslanec Karfík nezmínil konkrétní cestovní kanceláře, kterých se depeše týká, Seznam Zprávy několik agentur oslovily. Ty obvinění odmítly. „Komunikace a výměna informací probíhala v podstatě od začátku, ať už na místě nebo i v Praze,“ uvedl například mluvčí CK Fischer Jan Bezděk.

V druhé polovině července jižní část Rhodosu postihly silné lesní požáry. Bylo tam nutné evakuovat 25 000 obyvatel a turistů a požár zničil na 200 kilometrů čtverečních území.

har Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme