Pokud bude Chlapec a volavka skutečně Mijazakiho posledním celovečerním filmem, nepůjde o vrchol, ale o důstojné, vizuálními nápady a typickým idealismem napěchované rozloučení s bohatou kariérou.
Český animovaný snímek vypráví o dětech a jejich zvláštních darech, které se ovšem můžou zdát prokletím. A také o rodičích a geniu loci jednoho starého domu.
Kashcheeva byla už se svým předchozím krátkým filmem Dcera nominovaná na Oscara a získala řadu různých ocenění. Hlavní ocenění festivalu, Cenu diváků, získal snímek American Fiction (Americká fikce).
„Naše krátké animované filmy jsou úplně srovnatelné s mezinárodními snímky. Nejsme nijak pozadu, a na to můžeme být hrdí,“ myslí si Diana Cam Van Nguyen.
„Tatík nakonec svolil, že smím své luzné tělo propůjčiti do kresleného filmu, jako má americká kolegyně Myška Mickey,“ říká Hurvínek ve filmu „Všudybylovo dobrodružství“, který propagoval rozhlas.
„Leccos jsem si i domýšlela, ale většinou jsem vycházela z obecné paměti. Měla jsem k dispozici vzpomínky mého otce a zápisky babičky, které vznikly až poté, co se vrátili z vyhnanství,“ říká autorka.
Kromě filmů se věnoval i videoklipům, výstavám, virtuální realitě, počítačovým hrám a dalším žánrům. V pestrosti je jeho síla. Letos jsme viděli plné sály v dopoledních i pozdně večerních hodinách.
Účastníci projektu se mezi sebou neznají, animovaný film nikdy nenatáčeli a v jurtách také nespali. Dohromady je dal spolek Metaculture, který chce upozorňovat na úskalí černobílého vnímání světa.
O festivalovou sošku se letos uchází 19 snímků, český mezi nimi stejně jako loni chybí. Tuzemská produkce má ale své zástupce v několika programových sekcích.
Depresivní svět představuje režisér v animovaném filmu Tmání. K zobrazení zážitků film využívá virtuální realitu. „Chci spojit intenzivní téma s intenzivním médiem,“ vysvětluje.
„Jean-Jacques Sempé byl prvním, komu jsme film ukázali. Když viděl jeho poslední scénu, byl velmi dojatý, což i nás dojalo,“ říká francouzská režisérka Amandine Fredon.
Co spojuje spisovatele Karla Čapka a režiséra Karla Zemana? Animátor Aurel Klimt, který chce tyto velikány české kultury dostat do jednoho filmu s názvem „Válka s mloky“.
Diváci se v rámci festivalu dočkají čtvrtnácti předpremiér, mimo jiné i remaku komediální Hračky nebo nového dramatu Arnauda Desplechina Bratr a sestra s Marion Cotillard v hlavní roli.
První český film ve virtuální realitě bude Česko reprezentovat na filmovém festivalu v Benátkách. Jak vznikal, popisuje v rozhovoru jeho režisér Ondřej Moravec.
Film je v čínské verzi zhruba o minutu delší. V závěru se uvádí, že hlavního záporáka, který v mezinárodní verzi uteče, dopadne policie. Úpravy se podle diváků podobají prezentaci v PowerPointu.
Být v Rusku proti invazi na Ukrajinu je v skoro nemožné. Trest až 15 let ve vězení a propaganda umlčí skoro všechny. I tak už vzniklo několik animovaných filmů a seriálů, které proti válce vystupují.
Roky vývoje a nejistý výsledek. I takové otázky musí řešit čeští počítačový vývojáři Amanita Design, kteří připravují novou hru „Phonopolis“. Kulisy si pro ni nejdříve vyrobily z kartonu.
V minulosti západní producenti umožňovali z filmů odstranit scény, které mohly popudit úřady například blízkovýchodních zemí. U Rakeťáka to ale Pixar kvůli zachování celistvosti snímku odmítl.
„Můj film není adaptací příběhu Anne Frankové,“ říká v rozhovoru pro Radiožurnál Ari Folman, režisér snímku Kde je Anne Franková, který měl 1. června premiéru v českých kinech.
Animovaný loutkový film Cyrila Podolského Hovnays o výkalech putujících kanalizací, vzniká právě v těchto dnech v ateliérech v Břeclavi. Nezvyklé téma má nejen pobavit, ale i poučit.
Anifilm se koná pojedenadvacáté, tématem letošního ročníku je humor v animaci. Festival s více než 500 soutěžními i nesoutěžními snímky potrvá v Liberci do neděle.
Tuzemskou tvorbu v soutěži celovečerních filmů zastoupí Moje slunce Mad Michaely Pavlátové a také francouzské Přes hranici v režii Florence Miailhe, na jehož vzniku se podílely také české animátorky.
Dostat se jako zahraniční režisér do legendárního studia Ghibli se zatím téměř nikomu nepodařilo. Pouze animátorovi Michaël Dudok De Witovi. Ten se přijel podělit o své zkušenosti teď také do Prahy.
Zuza v zahradách vznikla stejně jako předchozích pět krátkých filmů Lucie Sunkové technikou olejomalby na sklo, kde obraz a jeho pohyb vzniká postupným domalováváním a umazáváním tahů štětce.