Majitel pořadatelské společnosti Kamil Spáčil nechce až do vyřešení situace nic komentovat, podle svých dřívějších vyjádření ale hledal investora, který by milionové dluhy festivalu vyřešil.
Už podeváté Paříž hostí festival českého filmu Czech-In. Organizátoři letos představují snímky, které vznikaly v česko-slovenské koprodukci a připomínají 30 let od rozpadu československého státu.
Do akce, kterou pořádá tým karlovarského festivalu, se zapojí přes pět desítek kin. V nich organizátoři uvedou novinky ze zahraničních festivalů nebo oblíbené komedie, jako je Láska nebeská.
Režisérka Jaione Cambordaová se v sobotu stala první Španělkou, která získala Zlatou mušli, hlavní cenu na mezinárodním filmovém festivalu v San Sebastiánu.
Kashcheeva byla už se svým předchozím krátkým filmem Dcera nominovaná na Oscara a získala řadu různých ocenění. Hlavní ocenění festivalu, Cenu diváků, získal snímek American Fiction (Americká fikce).
Bývaly honosnými centry olympiád, dnes se stadiony rozpadají. Jak nakládají města jako Peking nebo Tokio s dědictvím těchto sportovních svátků, sleduje nový český dokument Olympijský mezičas.
Jak Emma Stoneová, tak její herečtí kolegové, podávají prvotřídní výkony mimo rámec tradičního realistického herectví, a film Chudáčci s premiérou vykročil do oscarové kampaně.
Polská režisérka Agnieszka Holland v rozhovoru pro Radiožurnál reaguje na obvinění polského ministra z toho, že její film Hranice je prý jako nacistická propaganda.
Hollandová se ve svém novém filmu věnuje temné hodině evropské humanity, která nastala poté, co Lukašenko začal v roce 2019 na bělorusko-polskou hranici ve velkém dovážet uprchlíky z Blízkého východu.
Letos se do hlavní soutěže dostal nový film Agnieszky Holland. Její snímek „Hranice“ vznikl v české koprodukci. Režisérka v něm vypráví příběh podle skutečných událostí z polsko-běloruské hranice.
„Kulturní instituce a festivaly stejně jako další oblasti společenského života zasáhl růst nákladů, přičemž rozpočet zůstal stejný,“ řekli vedoucí festivalu Mariette Rissenbeeková a Carlo Chatrian.
Letošní ročník festivalu se už vrátil ke standardu z let před pandemií koronaviru. Zúčastnilo se ho 10 989 akreditovaných návštěvníků, z toho 9085 s festival pasy.
„Alena Adamcová nás na DAMU učila kurz rozhlasového herectví a brala nás na takové malé roličky do rádia, tím nám otevřela cestu. Na začátku kariéry mě rádio i živilo,“ říká Ivan Trojan.
„I když humor je černý, tak přeci jenom je tam nějaké světlo, láska, touha. To, po čem touží každý člověk, aby život prožil v nějaké radosti,“ říká v rozhovoru pro Radiožurnál David Prachař.
„Nacvičoval jsem si, že bych něco řekl česky, ale někdo to slyšel a pomalu chtěl volat záchranku, protože si myslel, že mě potkala nějaká mozková příhoda,“ žertoval ve své děkovné řeči.
Karlovarský festival se koná od 30. června do 8. července. V hlavní soutěžní sekci diváci uvidí i dva české filmy – roadmovie Citlivý člověk a dobové drama Úsvit.
„Přesně 60 let od premiéry legendární Ikarie XB1 se česká kinematografie opět dočkala výpravné sci-fi s originálním a silným nápadem,“ láká diváky na Bod obnovy dramaturg Jaroslav Sedláček.
„Je potřeba si říci, že když bylo kino znovu otevřeno, návštěvnost byla tristní. Šest diváků byla průměrná návštěvnost,“ řekl o letní scéně pro dva tisíc diváků náměstek primátorky Miroslav Vaněk.
Alicia Vikander si ve snímku Královnin gambit zahrála Kateřinu Parrovou, šestou manželku anglického krále Jindřicha VIII. Toho ztvárnil Jude Law. Festival začíná 30. června.
„Myslím, že má skutečně obrovské rezervy, nejenom z hlediska tvůrčího umu,“ prohlásil o české kinematografii v rozhovoru šéf Barrandov Studios Petr Tichý.
Celkem uvede letošní karlovarský festival v premiéře sedm českých filmů. Kromě dvou v hlavní soutěži také jeden v soutěžní sekci Proxima a čtyři jako zvláštní uvedení.
Čtyřiatřicetiletá filmařka je teprve třetí ženou, jejíž dílo získalo na jedné z nejprestižnějších filmových přehlídek hlavní cenu. O Zlatou palmu se ucházelo 21 snímků.